StoryEditor

Najčítanejším denníkom Nový čas a týždenníkom Plus 7 dní

05.04.2006, 14:22
Autor:
SITASITA
Najčítanejším slovenským denníkom zostáva aj naďalej Nový čas s čítanosťou 27,8 percenta. Medzi týždenníkmi vedie Plus 7 dní, ktorý číta 26,8 percenta opýtaných. Vyplýva to z prieskumu Odboru mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu.

Najčítanejším slovenským denníkom zostáva aj naďalej Nový čas. Na otázku: "Ktorý z denníkov ste čítali včera?" odpovedalo 27,8 percenta respondentov, že to bol Nový čas. Vyplýva to z reprezentatívneho výskumu mediálneho správania obyvateľstva SR. Prieskum od 14. do 20. marca uskutočnil Odbor mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo) na vzorke 3 399 respondentov vo veku 14 a viac rokov. Podľa prieskumu, medzi mienkotvornými titulmi denníkov vedie Pravda s 15,3 percentami čitateľov pred denníkom Sme-Práca, ktorý čítalo ,,včera" 12,5 percenta respondentov. Denník Šport číta 8,6 percenta oslovených, východoslovenský regionálny denník Korzár 5,7 percenta, Új Szó 4,6 percenta, Hospodárske noviny 3,8 percenta a Avízo 3,1 percenta čitateľov. Štyria z desiatich oslovených účastníkov prieskumu (39,5 percenta) uviedli, že nečítali "včera" žiadny titul dennej tlače.
Najčítanejším slovenským týždenníkom je Plus 7 dní, ktorý pravidelne - každé alebo takmer každé číslo, číta 26,8 percenta opýtaných. Nový čas pre ženy pravidelne číta 23 percent a Život 18,3 percenta účastníkov výskumu. Časopis Báječná žena má 15,9 percenta priaznivcov, Eurotelevízia 15,1 percenta, Slovenka 14,5 percenta a Markíza 13,4 percenta pravidelných čitateľov. Výskum tiež podľa OMV SRo potvrdil neustále sa zvyšujúci záujem populácie o regionálne a miestne týždenníky, ktoré sú pravidelným zdrojom informácií pre 42,3 percenta respondentov.

Čítanosť denníkov včera v %, marec 2006
Nový čas  27,8
Pravda 15,3
Sme-Práca 12,5
Šport 8,6
Korzár 5,7
Új Szó 4,6
Hospodárske noviny 3,8
Avízo 3,1
Prešovský večerník 1,1
Večerník 0,5
nečítal žiadny denník 39,5
Zdroj: Prieskum Odboru mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo), ktorý sa konal 14. až 20. marca na reprezentatívnej vzorke 3 399 .

Čítanosť vybraných týždenníkov v %, marec 2006
Médium

číta každé číslo

číta často, ale nie každé číslo

pravidelne

číta iba zriedkavo

vôbec nečíta

nevie

Plus 7 dní 7,8 19,0 26,8 41,6 31,5 0,1
Nový čas pre ženy 7,5 15,5 23,0 22,3 54,6 0,1
Život 5,1 13,2 18,3 33,1 48,5 0,1
Báječná žena 5,2 10,7 15,9 20,6 63,3 0,3
Eurotelevízia 6,5 8,6 15,1 19,0 65,6 0,2
Slovenska 4,8 9,7 14,5 25,6 59,6 0,3
Markíza 3,5 9,9 13,4 29,6 56,7 0,3
Šarm 2,4 8,2 10,6 20,8 68,4 0,2
Katolícke noviny 4,5 5,7 10,2 10,7 78,9 0,2
Vasárnap 1,9 2,8 4,7 3,3 91,7 0,4
Trend 0,8 2,4 3,2 8,2 88,0 0,5
Zdroj: Prieskum Odboru mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo), ktorý sa konal 14. až 20. marca na reprezentatívnej vzorke 3 399 .

 

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
25. november 2024 17:45