Najčítanejším slovenským denníkom zostáva aj naďalej Nový čas. Na otázku: "Ktorý z denníkov ste čítali včera?" odpovedalo 27,8 percenta respondentov, že to bol Nový čas. Vyplýva to z reprezentatívneho výskumu mediálneho správania obyvateľstva SR. Prieskum od 14. do 20. marca uskutočnil Odbor mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo) na vzorke 3 399 respondentov vo veku 14 a viac rokov. Podľa prieskumu, medzi mienkotvornými titulmi denníkov vedie Pravda s 15,3 percentami čitateľov pred denníkom Sme-Práca, ktorý čítalo ,,včera" 12,5 percenta respondentov. Denník Šport číta 8,6 percenta oslovených, východoslovenský regionálny denník Korzár 5,7 percenta, Új Szó 4,6 percenta, Hospodárske noviny 3,8 percenta a Avízo 3,1 percenta čitateľov. Štyria z desiatich oslovených účastníkov prieskumu (39,5 percenta) uviedli, že nečítali "včera" žiadny titul dennej tlače.
Najčítanejším slovenským týždenníkom je Plus 7 dní, ktorý pravidelne - každé alebo takmer každé číslo, číta 26,8 percenta opýtaných. Nový čas pre ženy pravidelne číta 23 percent a Život 18,3 percenta účastníkov výskumu. Časopis Báječná žena má 15,9 percenta priaznivcov, Eurotelevízia 15,1 percenta, Slovenka 14,5 percenta a Markíza 13,4 percenta pravidelných čitateľov. Výskum tiež podľa OMV SRo potvrdil neustále sa zvyšujúci záujem populácie o regionálne a miestne týždenníky, ktoré sú pravidelným zdrojom informácií pre 42,3 percenta respondentov.
Čítanosť denníkov včera v %, marec 2006 | |
Nový čas | 27,8 |
Pravda | 15,3 |
Sme-Práca | 12,5 |
Šport | 8,6 |
Korzár | 5,7 |
Új Szó | 4,6 |
Hospodárske noviny | 3,8 |
Avízo | 3,1 |
Prešovský večerník | 1,1 |
Večerník | 0,5 |
nečítal žiadny denník | 39,5 |
Zdroj: Prieskum Odboru mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo), ktorý sa konal 14. až 20. marca na reprezentatívnej vzorke 3 399 . |
Čítanosť vybraných týždenníkov v %, marec 2006 | ||||||
Médium |
číta každé číslo |
číta často, ale nie každé číslo |
pravidelne |
číta iba zriedkavo |
vôbec nečíta |
nevie |
Plus 7 dní | 7,8 | 19,0 | 26,8 | 41,6 | 31,5 | 0,1 |
Nový čas pre ženy | 7,5 | 15,5 | 23,0 | 22,3 | 54,6 | 0,1 |
Život | 5,1 | 13,2 | 18,3 | 33,1 | 48,5 | 0,1 |
Báječná žena | 5,2 | 10,7 | 15,9 | 20,6 | 63,3 | 0,3 |
Eurotelevízia | 6,5 | 8,6 | 15,1 | 19,0 | 65,6 | 0,2 |
Slovenska | 4,8 | 9,7 | 14,5 | 25,6 | 59,6 | 0,3 |
Markíza | 3,5 | 9,9 | 13,4 | 29,6 | 56,7 | 0,3 |
Šarm | 2,4 | 8,2 | 10,6 | 20,8 | 68,4 | 0,2 |
Katolícke noviny | 4,5 | 5,7 | 10,2 | 10,7 | 78,9 | 0,2 |
Vasárnap | 1,9 | 2,8 | 4,7 | 3,3 | 91,7 | 0,4 |
Trend | 0,8 | 2,4 | 3,2 | 8,2 | 88,0 | 0,5 |
Zdroj: Prieskum Odboru mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo), ktorý sa konal 14. až 20. marca na reprezentatívnej vzorke 3 399 . |