Šesť miliónov korún musí zaplatiť STV za prerušovanie prvej série SuperStar reklamou. Pokuty potvrdil Najvyšší súd SR, ktorého verdikt je definitívny. STV v jedenástich prípadoch neoprávnene zaradila reklamu medzi vydania speváckej súťaže z castingov, semifinále aj finále. Verejnoprávna televízia tak s odvolaním sa oproti rozhodnutiu Rady pre vysielanie a retransmisiu na súde neuspela. "Nebudem sa k tomu vyjadrovať, pokiaľ mi nebude doručený rozsudok," reagoval generálny riaditeľ STV Richard Rybníček. Naopak, riaditeľ kancelárie rady Andrej Holák je s rozsudkom spokojný. "Súd sa priklonil k názoru rady, ktorý bol jednoznačný a logický. STV konala nezákonne, keď prerušovala reklamou program, ktorý formálne aj obsahovo tvoril jednu časť." Televízia však bola donedávna presvedčená, že zákon neporušila. Člen manažmentu STV Branislav Zahradník pre HN povedal, že SuperStar vysielali ako samostatné a oddeliteľné časti. Pripodobnil ich vysielaniu dvoch častí telenovely naraz.
Niekoľko mesiacov už beží aj druhá séria SuperStar, ktorej vysielanie je takisto rozdeľované reklamou. Rada zatiaľ porušovanie zákona nezaznamenala. "Tentoraz to STV urobila inak. Program označila ako SuperStar 1, 2, 3. Preukázali tak, že ide o samostatné časti," vysvetľuje Holák. Avizuje, že ak rada zistí pochybenie, začne správne konanie aj proti druhej sérii. Problémy Holák avizuje na konci súťaže. "No neviem si predstaviť, ako to spravia, ak budú vysielať finálové večery."
Oplatilo sa STV riskovať pokuty? "SuperStar vykázala zisk štyri a pol milióna korún, ale o to tu nešlo," reaguje Rybníček. Televízia vraj chcela dostať k obrazovkám mladého diváka a vrátiť televíziu na trh. "To sa nám podarilo." STV sa môže pripraviť, že po vyplatení pokuty sa pozitívny hospodársky výsledok zmení na stratu. Prvé série reality show sa neskončili najlepšie ani v iných televíziách na Slovensku. Hovorca TV JOJ Ľudovít Tóth nechce hovoriť o tom, aký bol finančný výsledok divácky úspešných VyVolených. "Prvé série reality show zisk neprinášajú." Aj reklamní partneri podľa neho váhajú, pokiaľ nie je jasné, či bude mať daný formát sledovanosť. Druhú sériu, kde očakávajú zisk, Jojka spúšťa začiatkom januára. V Reality show Big Brother TV Markíza mala dokonca problémy so sledovanosťou a skončila sa skôr. Hovorkyňa TV Markíza Ivana Semjanová napriek tomu tvrdí, že projekt nie je stratový a na pokračovanie s druhou sériou majú opciu.
StoryEditor
Účet za SuperStar: Miliónové pokuty
Šesť miliónov korún musí zaplatiť STV za prerušovanie prvej série SuperStar reklamou. Pokuty potvrdil Najvyšší súd SR, ktorého verdikt je definitívny. STV v jedenástich prípadoch neoprávnene zaradila reklamu medzi vydania speváckej súťaže z castingov, semifinále aj finále. Verejnoprávna televízia tak s odvolaním sa voči rozhodnutiu Rady pre vysielanie a retransmisiu na súde neuspela.