Železnice SR (ŽSR) očakávajú od prenájmu svojich zdravotníckych zariadení dva základné efekty, a to príjem z prenájmu budov a úsporu nákladov s možnosťou investovať ušetrené prostriedky do hlavnej činnosti ŽSR, teda predaja a správy železničnej dopravnej cesty a rozvoja infraštruktúry.
"V roku 2004 železničné zdravotníctvo vykázalo stratu približne 60 miliónov korún," uviedla dnes pre TASR hovorkyňa spoločnosti Kornélia Blašková v súvislosti s dnešnými vyhláseniami poslanca Smeru-sociálnej demokracie Juraja Blanára.
Ten vyhlásil, že zariadenia železničného zdravotníctva v Žiline, Košiciach, Bratislave a Zvolene, do rekonštrukcie ktorých štát investoval stámilióny korún, chce dať železničné zdravotníctvo do prenájmu za nevýhodných podmienok.
O majetku s hodnotou 1,5 miliardy korún rozhoduje podľa Blanára komisia, ktorú "menoval generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky za čudných okolností". Poslanec poukázal aj na skutočnosť, že podmienky prenájmu zdravotníckych zariadení sa viackrát menili a termín ich splnenia sa neustále predlžuje. Výber nájomcu považuje Blanár za netransparentný a klientelistický, rovnako ako podmienky nájmu, pri ktorých budú železnice doplácať na prevádzku asi 113 miliónov korún.
"Prenájom a uzatvorenie uvedených zmlúv bude na dobu určitú päť rokov. Ak by sa ŽSR v budúcnosti rozhodli predať zdravotnícke zariadenia, predpokladáme, že prebehne otvorená súťaž, v zmysle platnej slovenskej legislatívy. Súčasní nájomcovia však nebudú v takejto situácii uprednostnení," podotkla Blašková.
Železničné zdravotníctvo podľa jej slov dnes poskytuje okrem činností poskytovania služieb iným zdravotným zariadeniam aj posudzovanie zmyslovej spôsobilosti zamestnancov ŽSR, čo je špecifická služba. Rozsah a kvalita služieb musí byť pre zamestnancov ŽSR zachovaná a bude zabezpečená zmluvou medzi prenajímateľom ŽSR a nájomcom.
Tlačové oddelenie rezortu dopravy odmietlo poskytnúť TASR reakciu na Blanárove vyhlásenia so slovami, že zatiaľ o ničom nevedia a k politickým otázkam sa vyjadrovať nebudú. Blanár pritom nevylúčil ani iniciovanie vyslovenia nedôvery ministrovi dopravy, pôšt a telekomunikácií.
StoryEditor