StoryEditor

MO uprednostnilo pri objednávke reklamných predmetov drahšiu ponuku

26.10.2005, 11:23
Autor:
TASRTASR

Ministerstvo obrany zadalo zákazku na reklamné predmety živnostníčke Janke Drengubiakovej z Trenčína, ktorej ponuka bola jednou z najdrahších. Iné firmy, ktoré výberová komisia ministerstva vyradila z verejnej súťaže, ponúkali predmety za cenu aj o milión korún nižšiu. Potvrdili to dve firmy, ktoré do súťaže poslali ponuky.
Komisia z 15 firiem vyradila 13. Hovorca ministerstva Zenon Mikle tvrdí, že nesplnili podmienky, napríklad nepredložili niektoré doklady. Dve oslovené firmy však uviedli, že boli vyradené pre iné dôvody.
Agentúru Ina z Trenčína, ktorá v brandži pôsobí už 16 rokov, vyradili kvôli farbe balzamu na pery labelo. Ministerstvo chcelo biely balzam s modrou potlačou, agentúra ponúkla modrý s bielou potlačou. Celú zákazku by boli schopní dodať za sumu niečo vyše štyri milióny korún, kým ministerská komisia vybrala Drengubiakovej ponuku za 5,6 milióna korún s DPH. Nižšiu cenu mohla agentúra podľa majiteľky Iny Trtíkovej-Štubňovej ponúknuť, lebo má vlastné tlačiarenské kapacity. O Drengubiakovej v brandži ešte nepočula. "Tú firmu nepoznám, ani tú pani," povedala.
Bratislavskú firmu SnowBallCommunications, ktorá ponúkla cenu nižšiu asi o 700 tisíc, komisia vyradila zo súťaže, lebo v ponuke na podložku pod počítačovú myš nenapísala, že podložka bude v tvare loga. Pritom firma odovzdala so svojou ponukou čestné prehlásenie, v ktorom súhlasila so všetkými podmienkami súťaže a teda aj s tým, že podložky budú v tvare loga. "Bolo to vyslovene o tom, že si našli nejaký dôvod," povedala manažérka firmy Lenka Michalčíková.
Vo firme Janky Drengubiakovej v minulosti pracoval jej bývalý manžel Otokar Drengubiak. Ten tvrdí, že vo firme podniká jej syn Robert Drengubiak, ktorý je profesionálny vojak. "Všetky tieto obchody robí on. Ona ani jeden obchod neuzavrela. Je nastrčený biely kôň a on to robí na jej triko," tvrdí Otokar Drengubiak.
Robert Drengubiak bol donedávna náčelníkom pre stavebné a ubytovacie služby v Trenčíne, momentálne pracuje na tej istej funkcii v Martine v Prápore okamžitej reakcie. Zaoberá sa verejným obstarávaním pri zabezpečovaní nábytku a zariadenia kancelárii. Pre matkinu firmu podľa vlastných slov v minulosti pracoval ako dozor na výškové práce. Tvrdenie, že prostredníctvom firmy podniká, označil za nezmysel.
Jediným kritériom vo verejnej súťaži bola najnižšia cena. Drengubiaková ponúkla predmety za celkovú cenu o 1479 korún nižšiu než druhý uchádzač, ktorý po vyradení ostatných firiem v súťaži zostal. Podnikateľka o okolnostiach zákazky odmietla hovoriť.
Ministerstvo si pre potreby profesionalizácie armády objednalo 19 druhov predmetov, dovedna vyše 400 tisíc kusov. Medzi nimi napríklad antistresové loptičky (10 000), lietajúce taniere (15 000), jojo (25 000), puzzle (30 000), tetovačky (30 000), osviežovače vzduchu do auta (30 000), nafukovacie lopty (15 000) a aj 500 kilogramov cukríkov.
Ministerstvo sa prostredníctvom hovorcu Mikleho ohradilo voči použitiu slova hračky. Samotné ministerstvo však vo vestníku verejného obstarávania charakterizovalo predmet obstarávania ako "reklamné 3D predmety (hračky, kancelárske potreby s logom profesionálna armáda)".

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. apríl 2024 23:27