Budúcnosť automobilového priemyslu v SR je solídne nalinkovaná. Na konci minulého roka v ňom pracovalo viac ako 58 000 ľudí, v priebehu ďalších 3 až 4 rokov by sa ich počet mal zvýšiť o ďalších 45 až 50 000. TASR to dnes uviedol splnomocnenec ministra hospodárstva SR pre automobilový priemysel a bývalý šéf automobilového závodu Volkswagen (VW) Slovakia Jozef Uhrík.
Minulý rok toto odvetvie priemyslu vygenerovalo produkciu za viac ako 330 miliárd Sk. "Predpokladáme, že najbližšie 3 roky sa takmer zdvojnásobí," odhadol Uhrík. Za rozhodujúce pre zdravý rozvoj automobilovej produkcie u nás považuje zabezpečenie jej konkurencieschopnosti a úspešnú rekonštrukciu vzdelávacej infraštruktúry.
Za absolútne kľúčový pre slovenské hospodárstvo označil automobilový priemysel minister hospodárstva Jirko Malchárek. Podľa neho je nesprávne hodnotený len ako výroba s nízkou pridanou hodnotou. "Dnes už si vyžaduje väčší podiel vysokoškolsky vzdelaných pracovníkov a ďaleko vyššie investície do výskumu a vývoja. Jednoducho je perspektívny z hľadiska vyššej pridanej hodnoty a vyšších príjmov pre všetkých, čo sa v ňom realizujú," konštatoval pre TASR Malchárek.
Na margo silnej orientácie slovenskej ekonomiky na výrobu automobilov a možnej svetovej recesie tohto odvetvia Uhrík poznamenal, že sa musíme snažiť byť v každej situácii konkurencieschopní. "Keď to dokážeme cez kvalitu ľudí, lebo to bude rozhodovať, tak potom o budúcnosť automobilového priemyslu na Slovensku sa nebudem báť," dodal Uhrík.
Strach zo svetovej recesie v automobilovom priemysle je podľa Malchárka objektívny. "Môže to niekedy nastať. Ale keďže prioritou vlády sú investície do vedy a výskumu a investuje do vzdelania, tak som presvedčený o tom, že SR sa vydala správnou cestou a že, ak k tomu dôjde, tak dopad na Slovensko bude minimalizovaný," domnieva sa Malchárek, podľa ktorého príchodom automobiliek do SR sme zachytili celosvetový trend.
Minister hospodárstva si nemyslí, že Slovensko v budúcnosti čakajú tak gigantické investície ako v posledných rokoch. "Skôr by som kládol dôraz na malých a stredných podnikateľov, aby sa vedeli viac zachytiť na veľkých fabrikách, lebo tí sú vo väčšine vyspelých krajín hlavnými ťahúňmi podnikania. A tak by to malo byť aj u nás," uzavrel Malchárek.
StoryEditor
Jozef Uhrík: Budúcnosť automobilového priemyslu je solídne nalinkovaná
Budúcnosť automobilového priemyslu v SR je solídne nalinkovaná. Na konci minulého roka v ňom pracovalo viac ako 58 000 ľudí, v priebehu ďalších 3 až 4 rokov by sa ich počet mal zvýšiť o ďalších 45 až 50 000.