Dlho očakávané stanovisko k projektom verejno-súkromného partnerstva prichádza po častiach. Po tom, ako ministerstvo financií minulý týždeň pripustilo krátenie súkromných diaľnic o tretinu, včera naznačilo, o ktoré úseky s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde. Úverovať by sa nemali diaľnice, ktorých výstavba je technicky a finančne náročná, teda tie, ktorých súčasťou sú aj tunely.
„Pri komplikovaných úsekoch sa zvyšuje riziko výstavby, ktoré sa presúva na koncesionára. Ten by si toto riziko premietol do nákladov,“ povedal hovorca rezortu Miroslav Šmál.
Šance na strane Nitry
Väčšie šance má najmä rýchlostná cesta z Nitry do Tekovských Nemiec, ktorá ide celá po povrchu. Spomedzi všetkých úsekov na diaľnici do Košíc sú bez tunelov len tri. Jedným je severný obchvat Vrútok, ďalšie dva sú medzi Levočou a Popradom. Ich celková dĺžka je 32 kilometrov. V hre je však aj cesta z Vrútok do Hubovej. Pôvodný variant, ktorý rátal so štyrmi tunelmi, môže byť totiž nahradený povrchovou diaľnicou, na ktorú sa v súčasnosti spracúva projektová dokumentácia.
Pokračovanie článku nájdete v zajtrajších Hospodárskych novinách (12. 9. 2007).