StoryEditor

Reklama Združenia zdravotných poisťovní je v poriadku

12.11.2007, 06:24
Autor:
TASRTASR
Reklamná kampaň Združenia zdravotných poisťovní je v súlade s etickými normami. Aj to je jeden zo záverov štvrtkového zasadnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR). Dovedna sa zaoberala dvanástimi podnetmi, pričom všetky vyhodnotila negatívne, čiže v súlade s etickým kódexom.

Výhrady voči kampani Za zdravšie zdravotníctvo malo Ministerstvo zdravotníctva SR, ktoré považovalo mnohé uvádzané informácie za zavádzajúce až nepravdivé. Išlo najmä o informácie uvedené v propagačnom materáli s názvom Zdravotníctvo na križovatke, kde ministerstvo nesúhlasilo s tvrdeniami združenia o zdravotníckych zariadeniach. Rada skonštatovala, že reklama je v poriadku. "Vychádzali sme z toho, že v reklamnej kampani nie sú uvedené také tvrdenia, ktoré by bolo možné overiť. Formulácie ako predstavte si, že ochoriete, sa nedajú chápať ako klamlivé, pretože to je predstava," povedal pre TASR podpredseda AK RPR Mikuláš Bugár.

 

 

Rada sa ďalej zaoberala reklamnou kampaňou siete rýchleho občerstvenia s názvom Bohovské kura na 3. Problematické bolo slovo "bohovské", ktoré podľa sťažovateľa narúša náboženské cítenie a preto nie je vhodné. "Uvedené slovo sme našli v elektronickom slovníku slovenského jazyka a znamená niečo ako výnimočné. Na základe tohto zistenia sme slogan vyhodnotili ako vyhovujúci," objasnil Bugár.

 

Ako spornou sa AK RPR zaoberala reklamným plagátom Slovenského národného divadla (SND) na operné predstavnie Madamme Butterfly, ktoré zobrazuje chlapca s nožom. SND tak podľa sťažovateľa propaguje násilie voči deťom. Rada sa s týmto názorom nestotožnila, pretože plagát považuje za umelecké stvárnenie predstavenia.

 

Preskúmaním prešla aj billboardová kampaň na alkoholický nápoj, kde boli zobrazené dve ženy, ktoré sa išli pobozkať. Sťažovateľa z radu občanov táto reklama pohoršila a vzhľadom na údajne nevhodný obsah žiadal stiahnuť uvedenú kampaň. Ani v tomto prípade však AK RPR návrhu nevyhovela. "Uvedený problém je skôr vec vkusu ako etiky," vysvetlil rozhodnutie Bugár.

 

Rada sa ešte zaoberala reklamnými kampaňami bulvárneho denníka, komerčnej banky, výrobcu pracieho prášku a troch telekomunikačných operátorov, pričom ani v jednom prípade nezaznamenala porušenie etického kódexu.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
23. november 2024 00:48