StoryEditor

Najobľúbenejšími moderátormi sú Ďurianová a Švajda

09.01.2008, 10:57
Autor:
SITASITA
Najobľúbenejšími moderátorskými osobnosťami spravodajských televíznych relácií na Slovensku sú Marianna Ďurianová a Patrik Švajda. Vyplýva to z prieskumu o televíznom správaní sa divákov a diváčok, ktorý uskutočnila spoločnosť UPC.

Najobľúbenejšou moderátorkou športového televízneho spravodajstva je Lenka Čviriková-Hriadeľová.


Víťazné moderátorské tváre Marianna Ďurianová a Patrik Švajda z hlavnej spravodajskej relácie televízie Markíza získali rovnako po 16 percent hlasov. Kým Ďurianovej svoj hlas venovali najmä muži (20 percent mužov a 12 percent žien), za Švajdu hlasovali predovšetkým ženy (21 percent žien a 9 percent mužov). Druhé miesto v prieskume získala Jarmila Hargašová-Lajčáková zo Slovenskej televízie (14 percent) a tretiu priečku obsadila Martina Šimkovičová z televízie Markíza (12 percent). Medzi obľúbenými sa objavili aj Braňo Ondruš (11 percent), Rasťo Žitný (10 percent) a Adriana Kmotríková (10 percent). Svojich fanúšikov a fanúšičky si našli aj Lucia Barmošová, Ľubomír Bajaník a Ivan Janda. Mariana Ďurianová v prieskume obhájila víťaznú pozíciu z roku 2006, rok predtým obsadila prvú priečku Aneta Parišková.


Najobľúbenejšia moderátorka športových relácií Lenka Čviriková-Hriadeľová, ktorá v prieskume viedla aj v roku 2006, získala až 24 percent hlasov (28 percent mužov a 23 percent žien). Na druhom mieste sa s veľkým odstupom umiestnil Jaroslav Zápala s 15 percentami hlasov (17 percent žien a 14 percent mužov). Tretiu priečku obsadil Perter Čambor (13 percent) a štvrtú Dušan Gabáni (12 percent). Medzi obľúbenými športovými moderátorskými tvárami sa objavili aj Ján Plesník (8 percent), Stanislav Ščepán (7 percent), Peter Hollý (7 percent), Marcel Merčiak (5 percent), Andrea Stoklasová (5 percent) a Viktor Blažek (4 percentá).


Prieskum o televíznom správaní sa divákov a diváčok sa uskutočnil na Slovensku a v ďalších 12 európskych krajinách od októbra do decembra 2007 na vzorke 5095 respondentov a respondentiek. Ide už o štvrtý paneurópsky prieskum spoločnosti UPC. Zameral sa na televízne správanie sa divákov a diváčok, na úlohu a význam televízie v živote detí a rodičov. V rámci prieskumu respondentky a respondenti odpovedali aj na otázky obľúbenosti televíznych moderátorských osobností.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 12:05