StoryEditor

Rozbiehajúca sa kampaň má presvedčiť skeptikov

16.02.2003, 23:00
Vláda si vstup do Európskej únie stanovila za svoju strategickú prioritu. V tejto súvislosti schválila stratégiu predreferendovej kampane o vstupe SR do únie.
  • Csáky: Neúspech si nepripúšťam
  • Vláda chce občanov presvedčiť, aby sa zúčastnili na referende a pozitívne hlasovali za vstup prostredníctvom spotov v televíziách a rozhlasových staniciach, regionálnymi konferenciami a kultúrnymi podujatiami podporenými účasťou známych osobností. Pomôcť by mali už fungujúce internetové stránky (www.eureferendum.sk) a od marca aj bezplatná telefónna linka (0800 111 666). Na aktivity, ktoré zabezpečuje Úrad vlády (ÚV) SR, je vyčlenených 20,5 mil. Sk. Patria sem aj tzv. malé projekty zamerané na aktivizáciu občanov. Komisia ich posudzuje v súlade s vládnou stratégiou a štatistickými údajmi. Stratégia považuje za dôležité zamerať sa v kampani na najväčších skeptikov. Patria medzi nich voliči HZDS a KSS, obyvatelia Prešovského, Trenčianskeho a Banskobystrického kraja. Cieľovými skupinami kampane sú mladí ľudia, seniori, podnikatelia a nezamestnaní, ako aj národnostné menšiny.
    Minulý týždeň bolo vyhodnotené prvé kolo, v ktorom podporu v sume asi 3,5 mil. Sk získalo 17 projektov. Odborná poradkyňa Sekcie ľudských práv a menšín ÚV SR Tereza Horská to považuje vzhľadom na sumu, ktorá je k dispozícii na všetky štyri kolá (10,55 mil. Sk), za primerané. Sumy projektov schválených komisiou musí odsúhlasiť ekonomický odbor Úradu vlády. Projekty, ktoré nezískali podporu v prvom kole, môžu organizácie po prepracovaní, resp. odstránení dôvodov zamietnutia, predložiť aj do ďalších kôl. Spokojnosť s prvým kolom vyslovil podpredseda vlády pre európsku integráciu Pál Csáky: "Myslím, že ľudia aj organizácie boli aktívni. Vzhľadom na množstvo peňazí nebude možné realizovať všetky."
    V piatok bola zverejnená výzva pre dodávateľov komplexných služieb v rámci predreferendovej kampane. Predmetom obstarania v tomto prípade bolo napr. spracovanie mediálnej komunikačnej stratégie, zabezpečenie vysielania spotov a diskusných relácií vo verejnoprávnych a súkromných elektronických médiách, zabezpečenie inzercie v printových médiách, či zabezpečenie out-doorových nosičov. V rámci každého bodu obstarania je možné uzatvoriť samostatnú zmluvu. Na aktivity zabezpečované dodávateľmi komplexných služieb je určených 29,5 mil. Sk.
    Prezident Rudolf Schuster má dnes poslednú možnosť referendum vyhlásiť, aby sa mohlo konať 16. a 17. mája 2003. Medzi vypísaním referenda a termínom jeho konania musí totiž uplynúť 90-dňová lehota.
    Záujem občanov o referendum o vstupe SR do EÚ a ich prípadné rozhodnutie
    Záujem o účasť Ako by hlasovali
    Áno Nie Nerozhodnutí Áno Nie Nerozhodnutí
    november 2002 68,3 24,2 7,5 70,6 14,7 14,7
    december 2002 62,4 18,3 19,3 68 19,8 12,2
    január 2003 91,4 19,1 9,5 74,1 13,2 12,7
    (údaje v %)
    Zdroj: Ústav pre výskum verejnej mienky pri ŠÚ SR
    menuLevel = 2, menuRoute = dennik/slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
    27. december 2024 19:57