StoryEditor

Tipovanie cez internet sa u Slovákov teší čoraz väčšej obľube

16.01.2008, 10:20
Autor:
SITASITA

Prvou stávkovou kanceláriou na Slovensku poskytujúcou tipovanie cez internet bola spoločnosť Tipos. Dnes už Slovákom možnosť stávkovania prináša niekoľko domácich spoločností. Slovákom však nič nebráni tipovať ani v zahraničných s licenciou na území EÚ.
Ešte minulý rok Erich Kurák zo spoločnosti Doxxbet pre internetovú stránku www.stavky.com vyhlásil: "Už v prvých troch mesiacoch sme prekonali v počte stávok celoročné výsledky z predošlého roka. V priebehu roka sa nám podarilo získať viac ako 100 percent nových klientov a veríme, že rovnakým smerom sa budeme uberať aj v roku 2007." V súčasnosti už marketingový manažér spoločnosti DoxxBet Ján Sagan vyhlasuje výsledky za uplynulý rok ako uspokojivé. Spokojný je aj Jindřich Rajchl, právny zástupca spoločnosti Bwin: "Rok 2007 bol pre našu firmu na Slovensku opäť rekordným rokom. Získali sme znovu o niekoľko desiatok percent viac zákazníkov ako v roku 2006 a zisky našej spoločnosti zo slovenského trhu sa znásobili niekoľkokrát." Tomáš Biroš z Betfair:
"Registrácie i aktívne účty mali nárast cez 350 percent." S uplynulým rokom sú spokojní aj v spoločnosti Unibet. Týmto výsledkom sa to pre nás zďaleka nekončí," zdôraznil Ladislav Wiedermann z Unibetu.
"Aj v roku 2007 tipovanie cez internet získalo na popularite," dodal Peter Šoltés z www.stavky.com. "Prispieva k tomu silná marketingová kampaň, rozvoj používania internetu, ale aj dôvera v bezpečnosť internetových spoločností či zjednodušovanie prevodov."
"Zo športových stávok si Slováci vyberajú predovšetkým futbal, tenis a hokej. Nájdu sa však aj priaznivci basketbalu či na Slovensku zatiaľ nie až tak populárnych dostihov," informoval Tomáš Biroš, marketingový manažér spoločnosti Betfair pre Česko a Slovensko. Podľa Jindřicha Rajchla je Slovensko jedinou krajinou v rámci pôsobenia Bwin, v ktorej objem stávok na hokej presahuje objem stávok na futbal. "Veľký boom na Slovensku zažíva aj online poker," doplnil Rajchl.
Slovensko pritom pre stávkové kancelárie nie je nezaujímavým trhom. "Čoraz viac stávkových kancelárií smeruje svoju reklamnú kampaň aj na územie Slovenska. Väčšia snaha o získanie slovenského trhu je väčšinou spojená už s českou verziou stávkovej kancelárie," pripomenul Peter Šoltés.
"Slovensko je pre Bwin veľmi dôležitý trh, pretože každý mesiac na našich serveroch tipuje niekoľko desiatok tisíc zákazníkov, pričom priemerne prestávkujú rovnakú čiastku ako tipéri z Česka," informoval zástupca Bwin-u, jednej z najväčších stávkových kancelárií v Európe.
Slovenské stávkové kancelárie majú oproti zahraničným podnikajúcim na Slovenskom trhu rôzne povinnosti. Pôvodom slovenský bookmaker DoxxBet-u tento rok otvoril stávkovú kanceláriu na Malte. "Zahraničné stávkové kancelárie platia dane len v krajine, v ktorej sú licencované. Na podnikanie na Slovensku stačí, že je to v Európskej únii," povedal P. Šoltés a dodal: "Zahraničné stávkové kancelárie nie sú povinné zavádzať akékoľvek povinné kombinácie na športové ligy zo Slovenska."
Hoci uplynulý rok na Slovensku hodnotí veľké množstvo stávkových spoločností ako najúspešnejší, rozšírenie ponuky chystajú mnohé aj v novom roku. "Vlani sme pripravili nové webové stránky a zväčšili sme aj zákaznícku podporu pre Slovákov, no v novom roku sa chystáme expandovať ešte viac," vyhlásil Mattias Stetz zo spoločnosti Unibet. "V roku 2007 sme slovenským zákazníkom ponúkali špeciálne súťaže určené len pre nich a pre rok 2008 máme pripravené ešte lukratívnejšie ceny - napríklad zájazd pre dve osoby na stretnutie Realu Madrid v Lige majstrov, na ktorý výherca poletí v jednom lietadle so všetkými hviezdami bieleho baletu," prezradil novinku Jindřich Rajchl z Bwin-u.
Na slovenský trh v roku 2008 pravdepodobne preniknú či už reklamnou kampaňou alebo priamo jazykovou verziou ďalšie spoločnosti. Väčšie množstvo reklamy by sa malo objaviť najmä na internete, ale aj v iných médiách.
"Neustále vznikajú nové a nové tipérske portály, a pritom sa návštevnosť existujúcich neustále zdvíha. Na slovenský trh prichádzajú ďalšie spoločnosti, čo ešte navyšuje cenu za reklamu na týchto portáloch. Najväčšie slovenské tipérske portály sú však staré už niekoľko rokov. Stávkové kancelárie sa však neprezentujú výhradne na tipérskych portáloch a dnes tvoria dôležitú časť internetovej reklamy," poznamenal Peter Šoltés z www.stavky.com.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/sport, menuAlias = sport, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. november 2024 20:58