Globálne otepľovanie ovplyvňuje život na celom svete, aj na Slovensku. Letá sú teplejšie ako v minulosti a zimy už nie sú tým, čím bývali. Ovplyvňuje aj svet biznisu. Spoločnosť Mars Chocolate, ktorá stojí za cukríkmi M&M či tyčinkou Snickers, zamestnáva malú skupinu meteorológov, píše BusinessInsider.com.
Tento tím má za úlohu analyzovať dopady počasia na čokoládový biznis. "Naši meteorológovia analyzujú počasie na celom svete, aby spoločnosť Mars mohla urobiť správne rozhodnutia o zásobovaní a dodávaní," uviedla Katie Johnsová, reklamná manažérka spoločnosti.
Počasie má málo pozornosti
Výroba cukroviniek v sebe zahŕňa mnoho ingrediencií. Meteorológovia majú za úlohu skúmať vývoj počasia a následne pracovať s ďalšími oddeleniami, aby dokázali predpovedať, ako tento vývoj dokáže ovplyvniť dodávateľov týchto ingrediencií. Majú predpovedať nadchádzajúce udalosti, napr. búrky, ktoré by mohli oneskoriť dodávky.
"Počasie má omnoho väčší dlhodobý efekt na biznis a nedostáva toľko pozornosti, koľko by si zaslúžilo," uviedol Greg Harnish, komerčný viceprezident spoločnosti Mars pre severnú Ameriku.
Predpoveď aj na roky
BusinessInsider.com ako príklad udáva mandle. Väčšina z nich je vypestovaných v Kalifornii napriek horúcim letám a veľkým požiadavkám na vodu. Meteorológovia majú skúmať javy El Nino a La Nina a určiť, či spoločnosť dostane toľko mandlí, koľko potrebuje. Sústrediť sa majú predovšetkým na krátkodobé predpovede, ich náplňou práce je ale aj predpoveď počasia na mesiace i roky.
Schopnosť predpovedať počasie v Kalifornii umožňuje meteorológom odhadnúť množstvo vypestovaných mandlí, ale aj ich kvalitu.
Spoločnosť si ale uvedomuje, že zhoršujúca sa klíma ovplyvní jej podnikanie aj v budúcnosti. Preto sa snaží bojovať s klimatickou zmenou znižovaním emisií oxidu uhličitého a sľúbila, že do roku 2040 nebude vypúšťať skleníkové plyny.