01.03.2011, 00:00

SMER ÚSPECH: Masér, ktorý sa pobil s krízou

Masérov je v poslednom čase ako maku. Dobrých masérov fyzioterapeutov je však pomenej. K špičke vo svojom obore patrí i Stanislav Junas. Po absolvovaní masérskeho kurzu začal pracovať dosť netradične. "Prihlásil som sa na konkurz na pozíciu maséra -- šéfa wellness centra pre švajčiarsku firmu, ktorá prevádzkovala riečnu flotilu výletných lodi. Z dvadsiatich uchádzačov som bol najúspešnejší," spomína na začiatky. Po dvoch sezónach, kedy sa plavil medzi Amsterdamom a Belehradom, sa výrazne posilnila slovenská koruna oproti euru a práca na lodi začala byť rentabilná. "Po návrate som si prenajal priestory, otvoril živnosť a začal bojovať," hovorí Junas.

Robí komplexnú diagnostiku
Samotný nápad vzišiel z toho, že chcel robiť to, čo ho baví. A slovenské zdravotníctvo ho ako živiteľa rodiny nedokázalo uspokojiť. "Najťažšie bolo získať klientelu. Keďže kapitál som mal z roboty na lodi, začal som lepiť letáky na všetky verejné miesta na to určené. Tiež som si zmapoval všetky okolité lekárne v okruhu asi 700 metrov od prevádzky a pokúsil som sa tam umiestniť svoje vizitky," opisuje začiatky podnikania dnes už úspešný masér.

Ako fyzioterapeut mal však minimálnu šancu presadiť sa na trhu, preto som sa rozhodol presadiť sa ako masér a fyzioterapiu ponúkol ako pridanú hodnotu pre klientov na začiatku. "Dnes ma vyhľadávajú najmä preto, že dostávajú komplexnú službu od diagnostiky až po návrh liečby, respektíve rehabilitačného programu," hovorí.

Najdôležitejší je prístup
Podľa Junasa je referenčná reklama, čiže odporúčanie od priateľov, najlacnejšia a paradoxne najúčinnejšia. A čo mu zabezpečilo dobrú pozíciu na trhu? "Je to najmä prístup ku klientom, ochota prispôsobiť sa ich časovému  harmonogramu. Ďalšia kapitola je kvalitná webová stránka, ktorá síce bola drahá, ale zaplatila sa v princípe do mesiaca," vyratúva. Tiež sú to rôzne pozvania do televízie, rádií či rozhovory a profily v printových médiách. Ako hovorí, dosiahol druhú pozíciu na slovenskom Googli pri vyhľadávaní napríklad slov fyzioterapeut Bratislava.

S krízou sa pobil
Kríza neobišla ani jeho, pocítil to v menšom počte klientov. "Musel som znížiť náklady na prevádzku, minimalizovať sklad, osloviť klientov prostredníctvom internetových vyhľadávačov. Pobil som sa s ňou však a verím, že víťazne," s úsmevom hovorí. A aké je jeho pracovné krédo? "Vážim si každého klienta, ktorý sa ku mne dostane, lebo viem, koľko práce ma stálo, aby sa o mne vôbec dozvedel. A vďačím mu za to, že môžem robiť to, čo ma baví a napĺňa," tvrdí. Takým zadosťučinením je, že k nemu začali chodiť umelci z baletu SND, dve Angličanky, Austrálčanka a Japonka.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.