Ľudia sa viac ako v minulosti stretávajú s problémami na pracovisku či diskrimináciou. Častým problémom sú aj neuznané reklamácie tovarov a služieb.
Právne vedomie Slovákov stále nie je na požadovanej úrovni a služby skúsených advokátov sú drahé. Väčšina ľudí sa do nevýhodnej pozície dostáva aj vtedy, keď sa spor vedie proti nim. A poistiť sa dá aj proti tomu.
| „Aj na základe týchto skutočností sme sa rozhodli vytvoriť produkt poistenia právnej ochrany, ktorý poskytuje obyvateľom právnu istotu, na akú sú už zvyknutí občania štátov západnej Európy. V Nemecku využíva poistenie právnej ochrany takmer polovica pracujúcich. |
Variabilita a dostupnosť K často využívaným druhom patrí aj poistenie právnej ochrany motorových vozidiel a vodičov. D. Macková usudzuje, že v prípade dopravných priestupkov a nehôd Slováci často netušia, že skôr než čokoľvek podpíšu, môžu o radu požiadať i svoju poisťovňu. | |
Príklady z praxe Občan v bežnom živote uzatvára celý rad zmlúv, a vo viacerých prípadoch s finančnými inštitúciami, ale aj úradmi či obchodmi sa dostáva do nevýhodnejšej pozície. Na jednej strane preto, lebo zmluvné vzťahy pripravovala druhá strana a riadia sa ich záujmami, a na druhej strane preto, lebo sa v nich nevyzná. |