Praha - Skupina Arca Capital chce byť pripravená na každú príležitosť, a tak drží nohu vo dverách viacerých segmentov – od retailového reťazca cez výstavbu bytov, výrobu minerálnych vôd, personálne agentúry až po platobné karty. Svoje aktivity sa snaží postupne prepájať. Doteraz bola mediálne známa predovšetkým nájazdovými aktivitami svojho majoritného vlastníka Pavla Krúpu. Spoločník firmy a jej finančný riaditeľ Rastislav Velič to chce zmeniť.
Arca v poslednom čase prichádza s novými aktivitami – vlani prikúpila výrobcu minerálok Korunní, prevzali ste dve veľké personálne agentúry, priniesli ste elektronickú gastrokartu Gusto, rozširujete maloobchodný reťazec Delia. Prekáža vám pri tom nálepka „nájazdníkov“?
Články o nás sa týkajú hlavne nájazdových aktivít, ktorým sa venuje Pal'o Krúpa. Tie pritom pokrývajú desať až 15 percent aktivít skupiny Arca Capital. Arca nikdy nemala stratégiu byť výsostne spoločnosťou venujúcou sa oportunistickému biznisu (profitovanie z problémov iných firiem, poznámka redakcie). Našimi investičnými partnermi sú renomované domáce a západoeurópske bankové a finančné inštitúcie, snažíme sa otvoriť spoluprácu v Pobaltí. Nie je to úplne ideálna vizitka.
Teraz to vyzerá, že vy robíte väčšinu biznisu Arcy, zatiaľ čo Pavol Krúpa svoju menšiu časť zviditeľňuje v médiách.
Biznis, ktorý robí Pavol, je pomerne zložitý, právne aj z hľadiska kontaktov, ťažší na identifikáciu príležitostí. Biznis, ktorý robím ja, sa mi rodí pod rukami, a v Arce je doň zapojených viac ľudí.
Ako teda vyzerá štruktúra vášho biznisu?
Základom našich aktivít je finančníctvo – predovšetkým investičné fondy. Popri tom robíme aj retailové veci. Založili sme nebankovú spoločnosť Silverside, ktorá na Slovensku poskytuje spotrebiteľské úvery, v Česku začne fungovať možno už na jeseň. Máme pod kontrolou n...
Zostáva vám 85% na dočítanie.