Ak Transprojekt porušoval rôzne povinnosti zo zmluvy, môže hradiť škody či zmluvné pokuty.
Nekonečný príbeh rekonštrukcie Hlavnej stanice má ďalšie pokračovanie. „Nastal čas zásadným spôsobom konať a s týmto historickým problémom sa vyrovnať,“ oznámil generálny riaditeľ železníc Martin Erdössy. Železnice Slovenskej republiky odstúpili od zmluvy so spoločnosťou Transprojekt. Prinášame vám odpovede na základné otázky celého sporu.
1. Aký je problém v rámci rekonštrukcie Hlavnej stanice?
Rekonštrukcia Hlavnej stanice je v pláne už od roku 1998, v ktorom investor a Železnice Slovenskej republiky podpísali dohodu o spolupráci. Rekonštrukciu mal zabezpečiť investor Transprojekt v roku 2005. Následne Andrej Ďurkovský, b...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-11-10 09:40:00 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky do roku 2040? Európa sľubuje revolúciu na koľajniciach, ale my stále čakáme na nástupišti
02 - Modified: 2025-11-01 19:00:01 - Feat.: - Title: Zelenskyj sľubuje pred zimou bezplatné cesty železnicou a ďalšiu pomoc. Na detailoch sa pracuje, odkázal
03 - Modified: 2025-10-16 14:59:22 - Feat.: - Title: Slovenský priemysel dusí konsolidácia, nádych z Nemecka neprichádza. Kríze odoláva iba Beljajevov segment
04 - Modified: 2025-10-16 08:30:36 - Feat.: - Title: Expert na železnice pre HN: Na polovici tratí máme zariadenia, ktoré sú často z doby Františka Jozefa
05 - Modified: 2025-10-15 15:32:05 - Feat.: - Title: Na tratiach sa postupne zavádza systém ETCS, eliminuje riziko zrážky. Je to však finančne náročné, tvrdí ŽSR