Nedávno sme boli svedkami potravinovej kauzy, ktorá sa týkala fipronilových vajec a produktov, ktoré z nich boli spracované. Mala dosah aj na reštauračné služby?
Tento problém sa týkal takmer všetkých európskych krajín, Slovensko nevynímajúc. Aj keď na základe zverejnených informácií sa nevyhovujúce produkty našli len v štyroch hotelových prevádzkach. A to je z hľadiska celkového počtu ubytovacích a stravovacích zariadení u nás veľmi málo. Okrem toho, výrobky z týchto nevyhovujúcich vajec boli aj v iných produktoch, ktoré boli spracované u rôznych výrobcov potravín. Nechcem tým zľahčovať situáciu, avšak v iných krajinách bola situácia výrazne horšia a nikto ju nespájal s reštauráciami či hotelmi. Hotely ani reštaurácie nemali v tomto prípade ako zistiť, či daný výrobok je vyhovujúci alebo nie. My nemáme v našich kuchyniach laboratóriá, v ktorých by sme vykonávali skúšky. Sme členmi EÚ, máme tu systém predpisov, ktoré by takéto závažné nedostatky mali zistiť a zabrániť tak ďalšej distribúcii a spracovaniu. Tu treba hľadať príčiny, prečo došlo k takémuto rozsiahlemu pochybeniu a zamoreniu takmer...
Zostáva vám 85% na dočítanie.