Páči sa vám vizuál súčasnej Hlavnej stanice v Bratislave?
Určite nie. Som rodený Bratislavčan, pod Hlavnou stanicou som vyrástol a, samozrejme, stanica sa mi ako Bratislavčanovi nepáči. Bohužiaľ, aj ja sa za ňu hanbím. Za posledné roky sa s tým však nič nedalo robiť, z pohľadu ŽSR sme mali platnú rámcovú zmluvu a firma Transprojekt mnohokrát deklarovala, že „už chcú začať stavať“.
Ako by ste zhodnotili obdobie, v ktorom mala byť zrekonštruovaná hlavná stanica?
Ťažko mi prináleží hodnotiť toto obdobie. Nezvyknem riešiť veci spätne. Budem sa vyjadrovať len k času, odkedy som na tejto pozícii, čo je presne rok (pozn. redakcie - od 3. novembra 2016). Do tohto obdobia môžem uviesť len všeobecne známe fakty. Bola podpísaná rámcová zmluva, ktorá hovorila o prenájme pozemkov za účelom investícii. Tie boli v zmluve jasne definované a mali byť na týchto pozemkoch realizované. Na konci, po zrealizovaní investícií, mali byť vysporiadané vlastnícke vzťahy. Prínosom pre železnice, ale predovšetkým pre cestujúcich mala byť nová, moderná bratislavská stanica so službami a kvalitou cestovania porovnateľnou s inými mestami Európy.
Plnil si Transprojekt svoje záväzky?
Z podkladov, ktoré máme k dispozícii, spoločnosť Transprojekt si plnila svoje záväzky voči ŽSR v tom zmysle, že platila zmluvne stanovené nájomné, ktoré sa v priebehu platnosti zmluvy zvýšilo. Tak ako ostatní mám informácie z médií, že ďalšou bola zmluva s mestom o rekonštrukcii predstaničného námestia. Tá nemá so ŽSR nič spoločné, je to iná, samostatná rámcová zmluva, bola však súčasťou celého projektu spoločnosti Transprojekt. Tento projekt však firma nezrealizovala. Oba subjekty, mesto aj Transprojekt, sa navzájom obviňujú, kto za to môže, ale mne toto neprináleží hodnotiť ani súdiť....
Zostáva vám 85% na dočítanie.