Slovensko nemôže pri stavbe diaľnic v rámci projektov súkromno-verejného partnerstva (PPP) použiť štandardný model. Ten vychádza z toho, že súkromný investor diaľnicu postaví a určitý čas na nej vyberá aj mýto.
Podľa ministra dopravy Pavla Prokopoviča je na Slovensku príliš nízka hustota cestnej premávky, a tak by sa návratnosť investície predĺžila na 50 a v niektorých prípadoch možno aj na 100 rokov. "Keďže u nás je premávka dva- až trikrát nižšia ako v iných krajinách EÚ, toto riziko na seba musel prevziať štát," povedal Prokopovič.
Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora je tak u nás použiteľný iba systém PPP, ktorý je podobný lízingu. "Investor diaľnicu postaví a štát mu ju bude postupne splácať. Po jej zaplatení bude diaľnica naša," vysvetlil Faktor. Investor by mal diaľnicu spravovať 25 rokov, súčasťou jej ceny, a teda aj splátok, budú aj náklady na údržbu.
StoryEditor