potraviny, nakupovanie, pandémiaTASR
StoryEditorDrahší obľúbený nápoj či maškrty. Stúpajúce ceny vedia pribrzdiť obchodníci
Výrobcovia jedla nedokážu odolávať zvyšujúcim sa nákladom a situácii sa musia prispôsobiť. Posledné slovo má však predajca, ktorý chce udržať rovnaké cenovky čo najdlhšie.
Stúpajúca inflácia sa odráža prakticky na všetkých tovaroch. Ani výrobcovia potravín už nedokážu vyrovnávať rastúce náklady a množstvo z nich pristupuje k zdražovaniu. Po spoločnosti Nestlé sa tak rozhodol aj výrobca nealkoholických nápojov Kofola. „Aj keď sme sa dlho snažili vyššie výdavky nepremietať do cien, ich ďalší nárast nám už nedovoľuje držať súčasnú cenovú hladinu,“ povedal generálny riaditeľ firmy Daniel Buryš.
Ako prvý to pocíti segment gastra, kde si už od novembra zákazníci prip...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-21 18:30:00 - Feat.: - Title: Ráž videl prichádzať upokojenie aj lepšie zajtrajšky. Na stavbárov namiesto toho doľahne konsolidácia
02 - Modified: 2024-12-21 12:49:48 - Feat.: - Title: Nemecký profesor: Menová politika podporuje príjmovú nerovnosť
03 - Modified: 2024-12-20 22:17:15 - Feat.: - Title: Americké akcie posilnili, podporili ich údaje o inflácii v USA
04 - Modified: 2024-12-20 12:53:30 - Feat.: - Title: Ruská centrálna banka prekvapivo nezmenila úrokové sadzby. Tvrdí, že menová politika je dostatočne prísna
05 - Modified: 2024-12-19 17:58:38 - Feat.: - Title: Rozpočtová rada znížila odhad rastu inflácie, zároveň však predpokladá nižší rast ekonomiky