Ceny pekárenských výrobkov vzrástli od 1. januára tohto roku v závislosti od regiónu v priemere o sedem až desať percent. V krátkom čase tak pekárne zvýšili ceny svojich výrobkov už po druhý raz. Prvýkrát to bolo v decembri minulého roka, keď vzrástli ceny v priemere o sedem percent.
Ako informoval predseda Zväzu pekárov, cestovinárov a cukrárov Milan Rusina, od 1. apríla tohto roku by sa mali ceny pekárenských výrobkov zvýšiť opäť, a to do výšky desať percent. Podľa Rusinu zvyšujú pekárne ceny svojich produktov po rokovaní s obchodnými reťazcami. "Väčšina z nich toto rozhodnutie rešpektovala," konštatoval Rusina.
Podľa vyjadrenia predsedu zväzu pekárne museli zvýšením cien reagovať na neustále sa zvyšujúce náklady. V predchádzajúcich rokoch pritom ceny ich produktov stagnovali práve v dôsledku silného tlaku obchodných reťazcov. Pekárenský priemysel sa tak prepadával do straty. "V minulom roku bolo hospodárenie pekárenského priemyslu zhruba vyrovnané, teda okolo nuly alebo len vo veľmi miernom zisku," uviedol Rusina.
StoryEditor