StoryEditor

Telefónica sa do biznis trhu nehrnie

14.02.2007, 23:00

Telefónica O2 zatiaľ neprezradila, čím sa bude uchádzať o lukratívny sektor biznis zákazníkov. Spoločnosť neuverejnila ani to, kedy vôbec príde s ponukou pre nich. Podľa telekomunikačných odborníkov sa na tomto segmente trhu výraznejšie presadí až v horizonte dvoch rokov, keď dokončí svoju sieť, v súčasnosti totiž funguje vďaka prenájmu siete od T-Mobile.
Tretí mobilný operátor zatiaľ uverejnil ponuku predplatených kariet pre prvých zákazníkov. "Do konca februára predstavíme celú ponuku predplatených kariet, v druhom štvrťroku aj fakturovaných služieb," povedala hovorkyňa O2 Hana Hejsková, ktorá o biznis službách ešte nič nevie.
Opäť cenová konkurencia
Orange aj T-Mobile sú z hľadiska portfólia služieb dostatočne progresívni a slovenský biznis trh majú podchytený dostatočne stabilne na to, aby mal tretí operátor vysoké šance preniknúť s niečím novým ihneď po vstupe.
O biznis sektor sa však môže začať zaujímať podstatne skôr ako o dva roky, a to vďaka hladkému podpisu prenájmu siete od T-Mobile. Do akej miery, to nevedno, keďže Telefónica vzhľadom na obchodné tajomstvo mlčí. Podariť by sa jej mohlo to, čo v segmente bytových zákazníkov -- pokúsiť sa presadiť cenovou konkurenciou. Pri firmách sú však dôležité jednotlivé dohody a platia úplne iné pravidlá než u fyzických osôb.
Úlohu nehrá len štát
Telefónica O2 sa bude v biznis sektore veľmi pravdepodobne zaujímať o výhody spojené s jej pôsobením v Česku. Zákazníkom už sľúbila lacnejšie hovory do svojich sietí v zahraničí a v Česku okrem mobilnej siete disponuje aj pevnou. Medzi Českom a Slovenskom navyše existuje veľa ekonomicky prepojených firiem. Orange aj T-Mobile už ponúkajú firmám zľavy na roamingové hovory do zahraničia.
Keď si firma vyberá operátora, popri mobilných a fixných službách skúma aj výhody dátových služieb. "Slovensko a Česko veľké korporácie často vnímajú ako jednu krajinu," povedal analytik Accenture pre telekom David Března, podľa ktorého si nadnárodné spoločnosti vyberajú operátora nielen v rámci jedného štátu, ale podľa väčších regiónov.
Súčasným príkladom sú nemecké firmy, ktoré využívajú služby T-Mobile. Z tohto hľadiska má najslabšie postavenie Orange, keďže francúzsky kapitál nie je u nás natoľko významný. Orange má však celkovo viac biznis klientov než T-Mobile, podľa prieskumu TNS-Aisa je to vyše 60 percent.

Hlavná biznis ponuka
Orange
-- malé firmy (menej ako 5 SIM-kariet)
-- stredné firmy (od 5 do 40)
-- veľké firmy (viac ako 40)
T-Mobile
-- podnikatelia
-- malé a stredné podniky
-- veľké podniky
Telefónica O2
?

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 15:26