StoryEditor

Juraj Šedivý: Najprv predplatené karty, potom faktúry

22.11.2006, 23:00
Tretí operátor. Generálny riaditeľ Telefónica O2 Slovakia Juraj Šedivý v rozhovore pre HN.
Vstup na slovenský trh avizujete v prvom štvrťroku 2007, môžete byť konkrétnejší? Kedy sa začne skúšobná prevádzka?
- Ostaneme pri prvom kvartáli, toľko môžeme povedať dnes. Skúšobnú prevádzku dokonca spustíme skôr ako sme očakávali, prvé testovacie hovory prebehnú koncom novembra.
Ktoré časti Slovenska budú pokryté signálom O2 už od začiatku komerčnej prevádzky?
- Pokrytá bude celá republika na základe národného roamingu. S oboma súčasnými operátormi sme blízko k dohode o prenájme ich infraštruktúry.
Ako ste na tom vo výstavbe vlastnej siete?
- V Bratislave je už inštalovaná naša mobilná ústredňa. Príprava výstavby siete beží podľa plánu, ktorý je ešte ambicióznejší, než bolo stanovené v podmienkach na získanie licencie na tretieho operátora. Vyberáme posledných dodávateľov na sieťové komponenty. Spolupracujeme s mnohými českými a slovenskými firmami, z hľadiska infraštruktúry napríklad s Nokiou.
Koľko plánujete investovať do vlastnej siete?
- Čísla sa dajú porovnať s výstavbou sietí iných operátorov na Slovensku.
Budete mať okrem Bratislavy viacero prevádzok?
- O ďalšej uvažujeme v Banskej Bystrici, ktorá sa javí z hľadiska kvalifikácie pracovnej sily ako veľmi atraktívna lokalita.
Prebieha už verejný pracovný nábor? Koľko slovenských zamestnancov už máte?
- Personálne agentúry už pracujú, sme veľmi prekvapení kvalitou ponúk a záujmom slovenského pracovného trhu. Prijali sme ľudí do oblasti obchodu, sietí a informačných technológií. V januári budeme mať plný tím, približne sto ľudí potrebných na spustenie prevádzky, ktorých doplnia kapacity z Česka. Do roka postupne prijmeme ďalších.
Môžete vašim budúcim zákazníkom sľúbiť cenovú konkurenciu v porovnaní s ponukami Orange a T-Mobile?
- Slovenský trh znesie cenovú korekciu. Sme presvedčení, že naša ponuka bude pre slovenských zákazníkov veľmi atraktívna. Na Slovensku sú ešte ľudia, ktorí nemajú mobilné telefóny, ale našou cieľovou skupinou sú aj zákazníci súčasných operátorov, lebo predpokladáme, že naša ponuka ich zaujme.
Určili ste si aj cieľovú vekovú skupinu zákazníkov?
- Jednoznačne sme zameraní na celé spektrum trhu. Počas nástupu sa budeme sústreďovať na predplatené služby a v krátkom čase prejdeme na fakturované služby. Rýchlo sa budeme chcieť dostať aj k podnikom.
Aké služby ponúknete, budú podobné ako v Česku?
- Tarify budú štruktúrované od čo najstručnejších až po komplexnejšie. Ponuka bude zrozumiteľná, aby nad ňou zákazník nemusel tráviť hodiny. S konkurenciou sa porovnávať nebudeme, vieme, aké sú potreby zákazníkov, vychádzame zo skúseností.
Rokujete s oboma operátormi o znížení prepojovacích poplatkov, ktoré sú štyri koruny na minútu a dvíhajú tak cenu medzisieťových hovorov?
- Dohoda je blízko uzavretia, zodpovedá našim predstavám, výhodná je pre všetkých operátorov. Predpokladáme, že aj úroveň prepojovacích poplatkov bude akceptovateľná.
Do budúcnosti ste avizovali poskytovanie televízneho signálu cez pevné linky, v ktorých podnikáte aj v Česku. Plánujete na Slovensku budovať vlastnú pevnú infraštruktúru?
- Primárne sa v súčasnosti sústreďujeme na mobilný trh. Vzhľadom na to, že naša globálna stratégia je zameraná konvergentne, sme aj na Slovensku pripravení zvážiť investície do fixnej infraštruktúry. Najskôr však v druhej polovici roku 2007.
Máte v pláne aj televíziu v mobile?
- Rozhodujúci bude záujem zákazníkov. Obmedzujúcimi prvkami sú totiž veľkosť obrazovky a kvalita techniky. Sme však pripravení zareagovať.
Akú bezdrôtovú technológiu využijete pri ponuke vysokorýchlostného internetu?
- K dispozícii bude dátová služba, v úvodnej fáze budú dátové služby závislé od národného roamingu oboch súčasných operátorov. Služby v rámci našej siete začneme na báze 2G, teda GPRS. Čo sa týka 3G, rozsahom pokrytia zareagujeme na záujem zákazníkov.
V Česku máte štyri a pol milióna zákazníkov, aký je váš dlhodobý cieľ na Slovensku?
- Nebudem ho kvantifikovať, ale všade, kde sme vstupovali ako nový operátor, sme z hľadiska rastu predstihli priemerný rast trhu. Takže vždy sme o krôčik ďalej. Rátame, že toto budeme schopní dosiahnuť aj na Slovensku.
Orange a T-Mobile bojujú pred Vianocami o zákazníkov, neplánujete reklamnú kampaň už v týchto dňoch?
- Slovenský zákazník sa informácie dozvie včas.
Myslíte si, že slovenský trh je zrelý na virtuálnych operátorov, ktorí fungujú na princípe prenajímania sietí? Ste pripravení im ju po dostavbe vlastnej siete "požičať"?
- Slovenský trh už veľmi dlho potrebuje tretieho operátora s infraštruktúrou a otvoril mu priestor relatívne neskoro, keďže mobilná penetrácia trhu je 87 percent. Pre virtuálnych operátorov veľký priestor nevidím.

Juraj Šedivý, generálny riaditeľ Telefónica O2 Slovakia
Narodil sa v roku 1962. V roku 1984 absolvoval Mechanizačnú fakultu v Nitre a v roku 1990 Univerzitu Komenského v Bratislave. Do roku 1991 pracoval ako odborný asistent a vedeckovýskumný pracovník v oblasti mechaniky automobilov. V roku 1993 získal titul MBA na Rochester Institute of Technology v New Yorku a nastúpil do spoločnosti Johnson & Johnson v USA.
Od roku 1996 pracuje v telekomunikáciách. Pôsobil ako finančný riaditeľ spoločnosti Globtel. V roku 1997 nastúpil do Českého Telecomu, kde pracoval vo finančnom manažmente. Od roku 2001 je vo funkcii viceprezidenta pre financie a zdroje a od roku 2003 zastáva pozíciu 1. podpredsedu predstavenstva. Prvého októbra 2006 sa stal generálnym riaditeľom Telefónica O2 Slovakia.
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. november 2024 03:15