Mýtne súťaže stále nedobiehajú a komplikujú ich námietky. Poplatky za svoje cesty by chcel štát vyberať vo vlastnej réžii od roku 2023.
Polovica štátu a druhá súkromníkovi. Zistenie Najvyššieho kontrolného úradu o výbere mýta na konci roka 2019 šokovalo verejnosť. Od podvyživených diaľnic utekali peniaze po podpise niekoľkých sporných dodatkov.
Téma sa rýchlo stala jednou z hlavných pilierov predvolebných diskusií. Expremiér a aktuálny minister financií Igor Matovič vtedy nazval zmluvu so Skytollom najväčším podvodom Smeru a na tlačovke informoval, že cena za prevod elektronického mýtneho systému, služby a všetkých jeho komponentov od Skytollu do vlastníctva NDS by dosahovala štyristo miliónov eur.
Po voľbách sa témy chopil rezort dopravy pod taktovkou ministra Andreja Doležala. Ten začal plánovať nový tender s tým, že si mýto...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-21 03:18:36 - Feat.: - Title: Námietky či čerpačka pod estakádou. Strategická diaľnica na severe sa Rážovi komplikuje (prehľad)
02 - Modified: 2025-03-06 10:35:22 - Feat.: - Title: Ráž zakázal tranzit cez Prístavný most. Kamionistom hrozia v jednom smere vysoké pokuty
03 - Modified: 2025-03-07 13:27:47 - Feat.: - Title: Ako sú na tom slovenské diaľnice vo výstavbe? Kľúčovú tepnu v Bratislave čaká cez víkend dôležitý míľnik
04 - Modified: 2025-03-03 10:43:00 - Feat.: - Title: Poľsko plánuje tento rok otvoriť 400 kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest
05 - Modified: 2025-01-10 14:00:39 - Feat.: - Title: Ochromenie katastra ohrozuje procesy pri výstavbe diaľnic. Firmy majú poruke argument vyššej moci (rozhovor)