Správca tratí plánoval vyhlásiť súťaž na modernizáciu pod Tatrami už v budúcom roku. 160-ka pri Liptovskom Hrádku však zrejme tak skoro nebude.
Pri výstavbe diaľnic pribúdajú ročne desiatky nových kilometrov. Sieť železničnej infraštruktúry oproti tomu stagnuje už desaťročia. Tie najväčšie čiastky, rádovo stámiliónové investície, tu však putujú do modernizácie hlavnej severnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami. Tá je v súčasnosti od hlavného mesta po Žilinu takmer kompletne zjazdná rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.
Modernizácia železničných tratí znamená prakticky postavenie úplne novej infraštruktúry. Zahŕňa to vyrovnanie zákrut, stavbu nových mostov a prerážanie tunelov. Železnice rátali v ďalších rokoch so spustením troch megaprojektov. Ide o úseky Poprad – Spišská Nová Ves za pol miliardy eur, upravenie medzinárodného koridoru m...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom
02 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola?
03 - Modified: 2024-11-04 09:49:30 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil?
04 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov
05 - Modified: 2024-10-27 13:08:42 - Feat.: - Title: Nemecká infraštruktúra potrebuje podľa ekonóma investície za stovky miliárd eur