StoryEditor

Megalomanské projekty na železniciach pokračujú. Štát však škrtne jeden z nich za vyše 300 miliónov

26.11.2021, 10:00
Správca tratí plánoval vyhlásiť súťaž na modernizáciu pod Tatrami už v budúcom roku. 160-ka pri Liptovskom Hrádku však zrejme tak skoro nebude.

Pri výstavbe diaľnic pribúdajú ročne desiatky nových kilometrov. Sieť železničnej infraštruktúry oproti tomu stagnuje už desaťročia. Tie najväčšie čiastky, rádovo stámiliónové investície, tu však putujú do modernizácie hlavnej severnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami. Tá je v súčasnosti od hlavného mesta po Žilinu takmer kompletne zjazdná rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.

Modernizácia železničných tratí znamená prakticky postavenie úplne novej infraštruktúry. Zahŕňa to vyrovnanie zákrut, stavbu nových mostov a prerážanie tunelov. Železnice rátali v ďalších rokoch so spustením troch megaprojektov. Ide o úseky Poprad – Spišská Nová Ves za pol miliardy eur, upravenie medzinárodného koridoru m...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-04 17:30:00 - Feat.: - Title: Zabudnite na tanky. Európa potrebuje pre vojnu s Ruskom železnicu k Baltu 02 - Modified: 2025-12-03 16:46:48 - Feat.: - Title: Miliardy do európskeho systému aj výhradná prevádzka ako v Česku. Ráž ukázal opatrenia po vlakových zrážkach 03 - Modified: 2025-11-10 09:40:00 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky do roku 2040? Európa sľubuje revolúciu na koľajniciach, ale my stále čakáme na nástupišti 04 - Modified: 2025-11-01 19:00:01 - Feat.: - Title: Zelenskyj sľubuje pred zimou bezplatné cesty železnicou a ďalšiu pomoc. Na detailoch sa pracuje, odkázal 05 - Modified: 2025-10-16 14:59:22 - Feat.: - Title: Slovenský priemysel dusí konsolidácia, nádych z Nemecka neprichádza. Kríze odoláva iba Beljajevov segment
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 06:45