Pôvodne chcela byť novinárkou, a tak v roku 1989 začala študovať žurnalistiku. Nakoniec sa z nej však nestala hviezda niektorých novín, skončila na druhej strane. Dnes je šéfka a spolumajiteľka jednej z najúspešnejších slovenských public relations agentúr, Michaela Benedigová.
Pred desiatimi rokmi rozbehla pobočku belgickej PR agentúry Interel na Slovensku. Záštita materskej agentúry bola veľkou výhodou, zdrojom know-how a inšpirácie. "Vedeli sme, že sa máme kam obrátiť po radu, skúsenosti. Mali sme možnosť porovnávať, ako sa komunikačné programy robia v tom čase na vyspelých trhoch. Veľmi nám to pomáhalo," vysvetľuje.
Sony aj Durex
Interel sa postupne vypracoval na jednu z najrenomovanejších slovenských agentúr. Medzi ich klientov patria známe mená ako počítačový Dell, výrobca kondómov Durex či výrobca Viagry Pfizer, ropný gigant Shell, ale aj Sony, McDonald´s, Danone a mnoho ďalších. Venujú sa aj charite, pracujú napríklad pre Slobodu zvierat. "Je fajn, keď dobre pracuje interné oddelenie firmy. Ale ľudia zvnútra skôr či neskôr dôjdu k ,slepote'. Externý pohľad je dôležitý," vysvetľuje prácu PR agentúry.
Kedysi bola individuálnym hráčom. Tvrdí, že ju do veľkej miery zmenil tímový duch v agentúre. Preto už značka Interel nie je súčasťou slovenského trhu -- nahradil ju nový názov SeeSame.
Podiely zamestnancom
"Trh sa mení a dobrých ľudí je čoraz ťažšie udržať. Preto sme od matky odkúpili podiel vo firme, dnes tieto podiely vlastnia zamestnanci," vysvetľuje Benedigová dôvod zmeny. Názov SeeSame nemá evokovať sezam, anglické slová "vidieť to isté" majú symbolizovať úlohu agentúry -- zlaďovať uhly pohľadu klientov, médií aj ľudí, ku ktorým sa informácie dostávajú.
Ako sama priznáva, do tridsiatky bola práci ochotná venovať veľa času, dnes má práca a rodina v jej živote vyváženejšiu pozíciu. Aj keď na nedostatok práce sa nemôže sťažovať, vie si nájsť čas aj na seba. Rada cestuje po svete, zo súčasnej dovolenky v Guatemale sa vráti až koncom mája.
StoryEditor