StoryEditor

Prezident Česmadu pre HN: Pandémia nám berie vodičov. Vakcíne neverí viac ako polovica z nich

06.12.2021, 10:00
Od budúceho roka prichádza do nákladnej dopravy veľká zmena – európske mýto. O tom, čo to bude znamenať pre dopravcov a štát sme sa rozprávali s prezidentom združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavlom Piešťanským.

Vo štvrtok sa pred ministerstvom dopravy konal protest dopravcov zo združenia Unas. Zúčastnili sa ho aj taxikári či poľnohospodári. Dôvodom bolo, že im nevyhovuje manažovanie opatrení počas pandémie a dokonca žiadali aj odstúpenie ministra dopravy. Stotožňujete sa s odkazom tohto protestu?
Pred rokom sme sedeli na ministerstve dopravy a rokovali o pomoci pre dopravcov. Bolo to ešte v období, keď na ministerstve financií sedel pán Eduard Heger. Pripravili sme schému vrátane pomoci pre nákladných dopravcov, autobusy a taxikárov. Po výmene na pozícii ministra financií však z podpory vypadli nákladní dopravcovia. Stalo sa tak preto, že sme nemali dostatočný pokles tržieb. My sme vtedy proti tomu protestovali, Unas nie, aj keď tiež dostali túto informáciu. Nie je to nič nové a preto sme začali chystať iné formy pomoci, ako sú nocľažné, zvýšenie českej diéty, oslobodenie časti biopalív pre dopravcov či vratku spotrebnej dane z paliva. Všetky tieto návrhy stoja na ministerstve financií, kam o nich pôjdeme rokovať ešte tento týždeň.

Snažíte sa teda vyrokovať systémové úľavy?
Áno, ako som povedal, máme rozpracované viaceré systémové úľavy a hľadáme iné alternatívy ako len dotovať niečo nezmyselne. Kľúčové pre nás je to, aby mohli dopravcovia stále jazdiť bez obmedzení. Sektor treba udržať v chode. To napríklad znamená, že sa na nás nebudú vzťahovať represálie kvôli testovaniu, naši vodiči budú môcť bez obmedzenia vykladať a nakladať a uživíme sa aj sami.

Vrátil by som sa k protestu. Jeho témou bol aj mýtny systém. Zmluva so Skytollom skončí už v budúcom roku. Nový systém sa aktuálne stále súťaží. Naposledy sa termín na predkladanie ponúk predĺžil na január. Stihne sa prejsť na nový systém? Čo očakávate od januára 2023?
My dopravcovia sa snažíme byť informovaní o tom, čo sa deje pri súťaži na nové mýto. Pre nás je najlepší variant, v ktorom bude mýtny systém prevádzkovať štát. Celá ekonomika a hospodárenie s mýtom by malo byť v jeho rukách. Nesúhlasíme s tým, že štát nevie hospodáriť alebo že by mal odovzdať mýto do súkromných rúk. To sme tu mali doteraz a videli sme, že to nefunguje. Systém je už pri terajšej konštelácii schopný byť od 1. januára 2023 osl...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Aby každý žiak zažíval úspech 02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Dokumentaristka: To, ako pristupujeme k deťom so znevýhodnením, je dedičstvo komunizmu 03 - Modified: 2024-12-21 04:51:32 - Feat.: - Title: Klimatický expert pre HN: Najdôležitejšie projekty Green Dealu zlyhali, dohoda EÚ potrebuje obrovský reštart 04 - Modified: 2024-12-17 13:00:00 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Jaro Slávik: „Verím v absolútnu náhodu.“ 05 - Modified: 2024-12-16 06:00:00 - Feat.: - Title: Miriam Latečková: Príroda má liek na všetko, tak prečo to nevyužiť
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 07:06