Podnikom narábajúcim s verejnými peniazmi tak na splnenie svojej povinnosti pri obstarávaní tovarov či služieb bude od 15. januára stačiť len prístup na internet.
Hoci elektronické podávanie oznámení bude sprvu fungovať len pri menšom - podlimitnom obstarávaní, netreba naň elektronický podpis. Obstarávatelia od úradu dostanú identifikačný kód na prihlásenie a heslo. O ich pridelenie môžu požiadať vyplnením elektronického tlačiva, ktoré ÚVO zverejní na svojej webovej stránke. Údaje neskôr dostanú poštou.
Predsedníčka úradu Rozália Molnárová odhaduje, že do elektronickej formy posielania oznámení by sa v budúcom roku mohlo zapojiť 20 percent aktívnych obstarávateľov. V súčasnej situácií, keď ich úrad eviduje zhruba 1 400, by to predstavovalo 280 on-line obstarávateľov. Ich počet však zrejme vzrastie. Prispeje k tomu fiškálna decentralizácia, ktorá presúva na jednotlivé krajské samosprávy nové kompetencie.
Systém, ktorý bude najskôr určený len na zverejňovanie metód, už úrad testuje s desiatimi vybranými obstarávateľmi.
Úrad tiež spolupracuje na tvorbe novej európskej novely zákona o verejnom obstarávaní. Ten by už mal ošetriť aj špecifické pravidlá napríklad pre outsourcingové kontrakty alebo projekty Public Private Partnership.
StoryEditor
E-obstarávanie v testovacej prevádzke
Úrad pre verejné obstarávanie pripravuje spustenie nového, elektronického systému podávania oznámení o výbere dodávateľa.