Predsedu národniarov koncoročná bilancia z politického hľadiska zrejme nesklame. SNS sa aj vďaka nemu začiatkom roka v prieskumoch verejnej mienky stabilne udomácnila nad hranicou zvoliteľnosti a v marcových parlamentných voľbách získala 8,6 percenta voličov.
Povolebné rozhovoryukázali, že Danko bol jedným z rozhodujúcich faktorov pri formovaní vlády. Práve po jeho súhlase vstúpiť do koalície so Smerom sa k tejto alternatíve napokon priklonili aj Most-Híd a Sieť.
Danko sa stal predsedom parlamentu a zo svojej pozície zásadne menil rokovací poriadok.Dostal sa aj do sporu s ministrom kultúry Marekom Maďaričom ohľadne vplyvu na verejnoprávnu RTVS. Zároveň priznal, že v budúcnosti by chcel zabojovať o kreslo premiéra.
Politológ Tomáš Koziak si myslí, že na ďalší vzostup Danka môže mať vplyv jednak vývoj v Smere, ale aj jeho vlastné správanie. „Bude to závisieť od toho, ako si bude počínať Smer, či sa objavia nové kauzy a ako sa k nim Smer postaví,“ hovorí Koziak a dodáva, že ďalším problémom môžu byť vtipy, ktorým dnes Danko čelí najmä na internete.TASR/M. Svítok
Pred rokom sa na koľajnice vrátili IC vlaky, RegioJet sa v reakcii stiahol z hlavnej trate.
Neznášam tie žlté vlaky a autobusy. Radšej mám tie naše – veta ešte spred volieb v podaní šéfa SNS Andreja Danka už zľudovela. Ako vtedy dodal: „Žlté vlaky a autobusy musia ísť preč.“ Čiastočne sa tak aj stalo. Posilnila sa pozícia národného železničného dopravcu a podobné inštitúcie sa spomínajú pri tranzite po vode i vo vzduchu. Na stole je aj nápad na trasu pre cyklistov. HN prinášajú prehľad v jednotlivých oblastiach.
Po koľajniciach
Po voľbách sa stala SNS súčasťou vládnej koalície. Dankovi, už ako predsedovi parlamentu, sa podarilo presadiť opätovné zavedenie štátnych IC vlakov. Súkromný RegioJet v reakcii na ten...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov. Zostáva vám 85% na dočítanie.