Daňovníci si plnenie povinností nechávajú na poslednú chvíľu. Finančná správa preto dočasne zvyšuje počet operátorov call centra, ktoré je vyťažené otázkami o povinnej elektronickej komunikácii. Tá je od 1. januára 2018 rozšírená o ďalších približne 60-tisíc právnických osôb.
Finančná správa zažíva podľa slov hovorkyne Ivany Skokanovej v posledných dňoch tohto roka nával. "Napríklad Daňový úrad Košice vybaví denne v priemere 200 klientov, ktorí sa zaujímajú o povinnú elektronickú komunikáciu. Podobná situácia panuje aj v call centre finančnej správy. Zamestnanci vybavia denne v priemere 500 telefonických hovorov a 80 e-mailových dopytov," opísala s tým, že k súčasným 360-tisíc povinne elektronicky komunikujúcim pribudne od januára 2018 ďalších 60-tisíc právnických osôb.
Právnické osoby zapísané v obchodnom registri by sa mali zaregistrovať v dostatočnom predstihu predtým, ako budú podávať akékoľvek dokumenty finančnej správe v roku 2018.
Daniari upozorňujú, že inak sa môže stať, že subjekt nebude môcť dokumenty podať elektronicky a zároveň nebude finančná správa môcť uznať už ani papierové podania.
Informácie o registrácii a autorizácii používateľov elektronických služieb sú aj na internetovej stránke finančnej správy v samostatnej sekcii.
"Okrem textových manuálov sú na portáli pripravené aj videá prezentujúce jednotlivé postupy. K dispozícii sú aj popisy potenciálnych situácií, najčastejšie otázky a odpovede, rôzne odporúčania," priblížila Skokanová.