Internetové giganty ako Google či Facebook majú vďaka príjmom z reklamy na Slovensku miliónové tržby, na daniach však zaplatia podstatne menej. Tento stav je pre ministra financií Petra Kažimíra neprípustný a chce ho čo najrýchlejšie riešiť. Podľa jeho slov totiž 80 miliónov z reklamného trhu končí na účtoch firiem ako Google či Facebook. Sú to peniaze, ktoré „odchádzajú zo Slovenska bez toho, aby z nich mal ktokoľvek na Slovensku čo len cent. Myslím si, že máme povinnosť sa tomu venovať,“ skonštatoval Kažimír.
To, o koľko peňazí tak Slovensko prišlo, je však ťažké vyčísliť. Zdaneniu totiž nepodliehajú príjmy, ale zisk po odpočítaní nákladov. „Je pravdepodobné, že každá zo spoločností by na Slovensku oproti svojim príjmom, ktoré by sa Slovenská republika snažila zdaniť, použila aj relevantné náklady,“ poukázal Juraj Vališ zo Slovenskej komo...
Zostáva vám 85% na dočítanie.