Začiatok roka vyzeral pre motoristickú verejnosť sľubne. Otvoriť sa malo viac než 55 kilometrov autostrád, čo sa naposledy podarilo v roku 2015. Plán však nevyšiel kvôli odročeniu strihania pásky na rýchloceste R2 na Podpoľaní. Otvorilo sa tak niečo vyše 40 kilometrov nových štvorprúdoviek, čo je podobná dĺžka ako vlani.
Výstavba sa znovu naštartovala na Višňovom a práce odštartovali diaľničiari aj na oravskej R3. V stredu sa zas má podpísať zmluva na výstavbu privádzača Kysuckého Nového Mesta.
Nie všetky plány však vyšli podľa predstáv štátu. Ten bude za diaľnice doplácať milióny a s blížiacim sa termínom pre možné čerpanie starých eurofondov prichádza nervozita. HN si vybrali päť diaľničných úsekov, pre ktoré sa stal rok 2021 míľnikom.
1. Višňové
Dva roky bolo na kľúčovej stavbe pri Žiline ticho. Pracovné stroje ho prelomili až v máji. Štát vtedy poveril dokončením kontroverznej diaľnice s tunelom Višňové firmu Skanska. Dostala okrem dostavby úseku za úlohu aj odhaliť kostlivcov na stavbe a následne vykonať potrebné opravy. Nedávno poskytla stavebná spoločnosť detailné zistenia, ktoré môžu na stavbe spôsobiť komplikácie.
Hrozia predĺžené lehoty, ako aj zvyšovanie ceny diela, ktoré mala Skanska dokončiť za 255 miliónov eur. Jedným z problémov je primárne ostenie tunela. Pri diagnostike zhotoviteľ zistil, že plánovaný objem prác tu vzrastie až o 200 percent, navyše teda bude potrebovať 36-tisíc kubických metrov betónu.
Vzhľadom na to, že sa denný výkon pohybuje na úrovni 55 kubických metrov, ide podľa zhotoviteľa o časovo n...
Zostáva vám 85% na dočítanie.