Na začiatku svojej kariéry ste pôsobili v americkom Boeingu. V telco segmente ste však už dve desaťročia. Ako došlo k tomuto prerodu?
Na začiatku svojej kariéry som pracoval zhruba päť rokov ako letecký inžinier. Myslím si, že som bol v tom odvetví dobrý. Ťahalo ma to však k práci s ľuďmi, ich organizovaniu a tak ďalej. Začal som študovať marketing a objavil som nové obzory. Začal som sa zaoberať konzultačnou činnosťou, ktorú vtedy potrebovali práve telekomunikačné spoločnosti. Dostal som ponuku a tá odštartovala moju kariéru v tomto biznise.
Pôsobili ste vo veľkých telekomunikačných spoločnostiach po celom svete. Je Slovensko niečím špecifické?
Z môjho pôsobenia na viacerých trhoch vnímam, že princípy telekomunikačného biznisu sú všade podobné, a platí to aj pre súčasné trendy. Operátori sa sústredia na optiku, 5G, digitalizáciu, všade vidieť explóziu dátových prenosov a tiež transformáciu rôznych sektorov, ktorým môžu operátori pomôcť v raste. Čo sa týka slovenského trhu, vyzdvihol by som na ňom dve veci. Prvou je kvalita mobilných sietí, ktorá je nadpriemerne vysoká, o čom svedčia naše víťazstvá či silné umiestnenia operátorov, často až v TOP 10 za celý svet. Druhou je pomerne dobre naštartovaná výstavba optických sietí v porovnaní s ostatnými krajinami v regióne. Na druhej strane vnímam priestor na zlepšenie v digitalizácii verejného sektora, tam má Slovensko čo doháňať.
Aktuálny lockdown prišiel náhle. Prekvapil vás jeho príchod?
Nebol som prekvapený. Bolo nutné zakročiť, a preto to viem aj pochopiť. Počet nakazených stále stúpal. Celá situácia tu na Slovensku je nešťastná. Či už sa pozrieme na počty nakazených, hospitalizovaných alebo očkovaných, od čoho sa, pochopiteľne, odvíjajú aj reštrikčné opatrenia.
Na Slovensku zamestnávate takmer 3 000 ľudí. Ako ste zvládli takéto náhle stop?
Prepli sme sa takmer okamžite do lockdownového módu. Naše obchody zostali otvorené, lebo patríme ku kritickej infraštruktúre. Pravdou však je, že aj napriek tomu, že sme zostali otvorení, zákazníci do nich chodia minimálne. Ich potreby však nezmizli. Presunuli sa okamžite na infolinku. Preto menej zaneprázdnení pracovníci v obchodoch boli ihneď zapojení do vybavovania zákazníkov na diaľku prostredníctvom call centier.
Aj napriek zložitej situácii tržby a zisky Telekomu počas deviatich mesiacov rástli. Aký bol dôvod?
Rastieme vo všetkých oblastiach. Pandémia prispela k obrovskému záujmu o telekomunikácie. K nim mali vo veľkej miere prístup tak...
Zostáva vám 85% na dočítanie.