StoryEditor

Riečny biznis s rudou u nás rekordne rástol

28.03.2018, 00:00
Po riekach sa dá pritom prepraviť viac nákladu za nižšiu cenu.

Viac ako 1,5 milióna ton ročne. Taký je objem prepravovaného tovaru z prístavov v Bratislave a Komárne. Slovenská plavba a prístavy tak vlani zamestnala svoju vlastnú flotilu o 40 percent viac ako pred štyrmi rokmi. Lodná nákladná doprava je však podľa odborníkov napriek zlepšujúcim sa výsledkom z hľadiska podielu na preprave nákladu len okrajová.


Žiadny priestor na rast
„Objem prepravovaného tovaru sa v posledných rokoch pravidelne zvyšuje,“ tvrdí Jaroslav Michalco, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovenská plavba a prístavy. Podľa počtu ton to však až také pravidelné nie je. Kým v roku 2015 firma prepravila 1,46 milióna ton, predvlani to bolo o 10-tisíc ton menej. Vlani to zasa...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-21 18:45:10 - Feat.: - Title: Na mnohých miestach komplikuje dopravu poľadovica 02 - Modified: 2024-11-17 16:08:07 - Feat.: - Title: V noci bude uzavretá diaľnica D1 medzi Popradom a Mengusovcami aj tunel Bôrik 03 - Modified: 2024-11-16 16:34:00 - Feat.: - Title: New York spoplatní vjazd na Manhattan, má to zmierniť dopravnú záťaž. Donald Trump je proti 04 - Modified: 2024-11-14 13:57:30 - Feat.: - Title: Časť diaľnice D1 v Bratislave čoskoro úplne uzavrú: NDS už chystá prepojenie kľúčových úsekov (veľký prehľad) 05 - Modified: 2024-11-13 13:05:00 - Feat.: - Title: Briti proti nemu najprv brojili, potom ho ovládli. Suezský prieplav ovplyvnil svetový obchod i politiku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 23:25