StoryEditor

Riečny biznis s rudou u nás rekordne rástol

28.03.2018, 00:00
Po riekach sa dá pritom prepraviť viac nákladu za nižšiu cenu.

Viac ako 1,5 milióna ton ročne. Taký je objem prepravovaného tovaru z prístavov v Bratislave a Komárne. Slovenská plavba a prístavy tak vlani zamestnala svoju vlastnú flotilu o 40 percent viac ako pred štyrmi rokmi. Lodná nákladná doprava je však podľa odborníkov napriek zlepšujúcim sa výsledkom z hľadiska podielu na preprave nákladu len okrajová.


Žiadny priestor na rast
„Objem prepravovaného tovaru sa v posledných rokoch pravidelne zvyšuje,“ tvrdí Jaroslav Michalco, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovenská plavba a prístavy. Podľa počtu ton to však až také pravidelné nie je. Kým v roku 2015 firma prepravila 1,46 milióna ton, predvlani to bolo o 10-tisíc ton menej. Vlani to zasa...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 02 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video) 03 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke 04 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny 05 - Modified: 2024-12-17 14:16:40 - Feat.: - Title: Česko chce odložiť emisné povolenky na dopravu a bývanie najmenej o rok. Bude potrebných viac povolení
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 11:36