Kofola kupuje slovenského výrobcu minerálnej vody Kláštorná. Značku chce oživiť a vrátiť na výslnie. Kofola o tom dnes ČTK informovala v tlačovej správe.
Hodnotu akvizície firma nezverejnila. Kofola uviedla, že Kláštorná je známa neutrálnou chuťou a prameňom, ktorý spĺňa najnáročnejšie kritériá na kvalitu minerálnej vody. Z hľadiska zloženia patrí medzi najkvalitnejšie zdroje na území Slovenska.
"Do povedomia Slovákov sa zapísala ako Kráľovná minerálnych vôd. Kvôli komplikovanej vlastníckej histórii si však prešla zložitými obdobiami a takmer sa na ňu zabudlo. Cieľom Kofoly je túto vysoko kvalitnú minerálnu vodu oživiť a vrátiť tam, kam patrí - na stoly spokojných zákazníkov," uviedla hovorca Kofoly Jaroslava Musilová.
Podobnosť s vlastnou históriou
V histórii Kláštornej vidí Kofola podobnosť so svojou vlastnou históriou: Kofola po roku 1989 začala upadať, vytláčali ju zahraničné značky a na trhu mala veľmi nízky podiel. Potom, čo značku a receptúru kúpila rodina Samaras, zažila Kofola výrazný vzostup a rozvoj.
"Veríme, že rovnaký príbeh zopakujeme aj s touto minerálnou vodou, v ktorej vidíme výrazný potenciál," uviedol prevádzkový riaditeľ skupiny Kofola René Musila.
Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov v Európe. Má sedem výrobných závodov v Česku, Poľsku, na Slovensku, v Slovinsku a Chorvátsku a zamestnáva viac ako 2100 ľudí, z toho asi 700 v Česku.
K výrobkom firmy patria okrem Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic alebo Citro Cola.
Viacero minerálnych vôd
Skupina má vo svojom portfóliu aj minerálne vody: pramenitú vodu Rajec, slovinskú minerálnu vodu Radenska, Vincentku, Evian, minerálnu vodu Badoit a tradičné kúpeľné pramene Bílinská kyselka, Rudolfov prameň a Zaječická horká voda.
V minulom roku Kofola vytvorila tržby vyše 270 miliónov eur. Dosiahla zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) 36,7 milióna eur a prevádzkový zisk skoro 15 miliónov eur.
Väčšinovým majiteľom skupiny je spoločnosť Aetos patriaca rodine Samaras a ostatným zakladateľom Kofoly (akcionármi sú René Musila a Tomáš Jendřejek). Aetos vlastní 68 percent akcií.