Najdôležitejšie pri oslave pätnástich narodenín tunela Branisko je pripomenúť si, že nie je v najlepšom stave a už o pár rokov bude treba rozšíriť jeho kapacitu.
Vodičov prechádzajúcich cez päťkilometrový tunel Slovenska trápia najmä časté uzávierky, nie príliš dobrý technický stav vozovky a potreba rozšírenia o druhú rúru. Po úseku diaľnice D1 medzi Beharovcami a Fričovcami prejde denne cez tunel viac ako 13-tisíc vozidiel, teda asi dvakrát toľko, čo tesne po jeho otvorení. Z nariadenia vlády o bezpečnostných požiadavkách stavby vyplýva, že maximálna intenzita dopravy v jednej rúre je 20-tisíc áut denne. Tento strop má Branisko podľa odhadov diaľničiarov dosiahnuť v roku 2022 a práve vtedy chcelo bývalé vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti dokončiť novú rúru. To sa pravdepodobne ale nestane.
Čoraz viac áut
Odborník zaoberajúci...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách
02 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video)
03 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
04 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny
05 - Modified: 2024-12-17 14:16:40 - Feat.: - Title: Česko chce odložiť emisné povolenky na dopravu a bývanie najmenej o rok. Bude potrebných viac povolení