Medziročne to bol nárast o 43,3 %. Výrobné podniky s obchodnou značkou Kofola, ktoré podnikajú na území 3 štátov - na Slovensku, v Česku a Poľsku, zastrešuje spoločnosť Kofola Holding.
Skupina za predaj nápojov s logom Kofola, ktorý však realizuje na 4 trhoch - na Slovensku, v Česku, Poľsku a Maďarsku, utŕžila 928,97 milióna CZK, v prepočte 1,11 miliardy SKK. Voči 1. štvrťroku 2006 to znamenalo zvýšenie o 22,1 %. "K tomuto rastu na Slovensku významne prispela prvá inovácia produktového radu Rajec - pramenitá voda Rajec Bylinka, ktorá zaznamenala veľký úspech u spotrebiteľov a potvrdila nastúpený trend z minulého roku," uviedol generálny riaditeľ a. s. Kofola (SR) Marián Šefčovič.
Podľa zverejnených údajov skupina Kofola v 1. štvrťroku zamestnávala v 4 menovaných krajinách 1 293 osôb. Z toho na Slovensku pracovalo 305 ľudí, čo v porovnaní s rokom 2006 znamenalo nárast o 22 pracovníkov.
Podľa údajov holdingu spoločnosť Kofola na maloobchodnom trhu SR s nealkoholickými nápojmi obsadzuje z hľadiska hodnoty predaných nápojov dlhodobo 2. miesto. Len za február až marec 2007 dosiahla spoločnosť na trhu SR podiel 13 % a na trhu ČR 13,2 %, čo ju stavia na 3. pozíciu.
Najúspešnejšími nápojmi spoločnosti v oboch krajinách sú nápoje značky Kofola. Prieskum firmy The Nielsen Company potvrdil, že z hľadiska objemu predaja sú značky Kofola jednotkou na trhu kolových nápojov v SR (s podielom 25,69 %) a dvojkou na maloobchodnom trhu v ČR (22,52 %).
Výrobca nealko nápojov Kofola Holding ukončila účtovné obdobie 2006 s konsolidovaným obratom takmer 3,5 miliardy CZK, čo bol medziročne rast o 21,6 %. Podiel Slovenska na celkovom obrate tvoril 1,3 miliardy Sk.
Investičné výdavky skupiny dosiahli v roku 2006 asi 300 miliónov CZK. "Rok 2006 bol z nášho pohľadu mimoriadne úspešný," bilancoval PR manažér spoločnosti Kofola Holding Martin Klofanda. Potvrdil, že skupina pokračuje v napĺňaní svojej vízie stať sa jedným z troch najväčších hráčov na poli nealko nápojov v krajinách V4. K tomuto zámeru viedla aj akvizícia spoločnosti Klimo, jedného z troch českých výrobcov privátnych značiek nápojov pre obchodné reťazce.
Klofanda ďalej oznámil, že v roku 2007 bude holding pokračovať v rozvoji aktivít na trhu nealkoholických nápojov v rámci všetkých 4 krajín. Svedčí o tom aj dohoda o fúzii s poľskou nápojárskou trojkou Hoop S.A. a rozšírenie produktového portfólia v Maďarsku o Kofolu Original. Keďže sa pripravuje inovácia produktových radov, vedenie očakáva zvýšenie obratu skupiny Kofola.
(1 CZK = 1,199 SKK)