StoryEditor

Centrum Bratislavy bez áut? Ambiciózny plán by mal trhliny

07.10.2018, 00:00
Trendom v Európe je vykazovať autá z centier metropol. Pre hlavné mesto Slovenska by bolo takéto rozhodnutie zatiaľ iba nekoncepčným hazardom, zhodujú sa odborníci.

Plynulá verejná doprava, bezpečnejší priestor pre peších a čistejších vzduch. Takto by sa dali v skratke zhrnúť najväčšie benefity mestských zón bez osobných áut, s ktorými experimentujú viaceré európske mestá.

Niekde je primárnym zámerom odľahčiť dopravu, inde znížiť emisie, preto sa zóny s obmedzeným pohybom osobných áut nazývajú aj nízkoemisné. Ich zavádzanie finančne podporuje aj Brusel, no Slovensko zatiaľ otáľa.

Odborníci síce hovoria, že by to pomohlo životnému prostrediu aj bezpečnosti, no zároveň dodávajú, že na radikálne zmeny zatiaľ naše mestá nie sú pripravené. Dôvodom je zle nastavená alebo neexistujúca parkovacia politika.


S dôkladnou prípravou
„Vyhlásiť zo dňa na deň nízkoemisnú zónu bez toho, aby existovalo alternatívne do...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Pol milióna eur za byt ako nový štandard? Ktoré projekty menia tvár centra Bratislavy 02 - Modified: 2024-12-26 09:35:51 - Feat.: - Title: Vallo vyzýva na všímavosť voči ľuďom bez domova v zimnom období. Keby niečo, kontaktujte mestskú políciu, radí 03 - Modified: 2024-12-24 22:11:20 - Feat.: - Title: Bratislavský útulok bude počas sviatkov pre verejnosť zatvorený dva dni 04 - Modified: 2024-12-24 12:46:35 - Feat.: - Title: Na Štedrý deň jazdí bratislavská MHD do 17:00 ako v nedeľu, potom ako nočné linky 05 - Modified: 2024-12-24 08:56:57 - Feat.: - Title: Na niektorých úsekoch je zľadovatený sneh, tvoria sa aj snehové jazyky
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
29. december 2024 10:26