Trendom v Európe je vykazovať autá z centier metropol. Pre hlavné mesto Slovenska by bolo takéto rozhodnutie zatiaľ iba nekoncepčným hazardom, zhodujú sa odborníci.
Plynulá verejná doprava, bezpečnejší priestor pre peších a čistejších vzduch. Takto by sa dali v skratke zhrnúť najväčšie benefity mestských zón bez osobných áut, s ktorými experimentujú viaceré európske mestá.
Niekde je primárnym zámerom odľahčiť dopravu, inde znížiť emisie, preto sa zóny s obmedzeným pohybom osobných áut nazývajú aj nízkoemisné. Ich zavádzanie finančne podporuje aj Brusel, no Slovensko zatiaľ otáľa.
Odborníci síce hovoria, že by to pomohlo životnému prostrediu aj bezpečnosti, no zároveň dodávajú, že na radikálne zmeny zatiaľ naše mestá nie sú pripravené. Dôvodom je zle nastavená alebo neexistujúca parkovacia politika.
S dôkladnou prípravou
„Vyhlásiť zo dňa na deň nízkoemisnú zónu bez toho, aby existovalo alternatívne do...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-04 07:04:49 - Feat.: - Title: Bez rozšírenia cesty skolabuje doprava, varuje starosta. V plánoch k národnej nemocnici nastala zmena
02 - Modified: 2025-12-03 13:55:19 - Feat.: - Title: Električkovú linku do Petržalky čaká zásadná zmena. TÁTO linka úplne zmizne, po novom bude jazdiť tento spoj
03 - Modified: 2025-12-03 09:54:19 - Feat.: - Title: „Spaľováky“ môžu byť zachránené: Brusel chce prelomiť ich plánovaný zákaz predaja
04 - Modified: 2025-12-02 16:42:31 - Feat.: - Title: V Bratislave sa koná protestný pochod proti rušeniu oznamovateľského úradu
05 - Modified: 2025-12-02 14:16:21 - Feat.: - Title: Bývalý šéf železníc Bednárik sa v Prahe ospravedlnil za svoju češtinu. Prekvapil Pavla, požiada o občianstvo