StoryEditor

Centrum Bratislavy bez áut? Ambiciózny plán by mal trhliny

07.10.2018, 00:00
Trendom v Európe je vykazovať autá z centier metropol. Pre hlavné mesto Slovenska by bolo takéto rozhodnutie zatiaľ iba nekoncepčným hazardom, zhodujú sa odborníci.

Plynulá verejná doprava, bezpečnejší priestor pre peších a čistejších vzduch. Takto by sa dali v skratke zhrnúť najväčšie benefity mestských zón bez osobných áut, s ktorými experimentujú viaceré európske mestá.

Niekde je primárnym zámerom odľahčiť dopravu, inde znížiť emisie, preto sa zóny s obmedzeným pohybom osobných áut nazývajú aj nízkoemisné. Ich zavádzanie finančne podporuje aj Brusel, no Slovensko zatiaľ otáľa.

Odborníci síce hovoria, že by to pomohlo životnému prostrediu aj bezpečnosti, no zároveň dodávajú, že na radikálne zmeny zatiaľ naše mestá nie sú pripravené. Dôvodom je zle nastavená alebo neexistujúca parkovacia politika.


S dôkladnou prípravou
„Vyhlásiť zo dňa na deň nízkoemisnú zónu bez toho, aby existovalo alternatívne do...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-02-02 15:36:54 - Feat.: - Title: Bratislava mala problémy pri elektronickom podávaní daňových priznaní, dôvodom bol občiansky preukaz 02 - Modified: 2023-02-02 15:25:08 - Feat.: - Title: Dopravný podnik Bratislava nevylučuje ďalšie úsporné opatrenia. Ceny energií a pohonných hmôt sú nestále 03 - Modified: 2023-02-02 13:30:50 - Feat.: - Title: Dopravný podnik napriek avizovaným zmenám v MHD nevylučuje ďalšie opatrenia 04 - Modified: 2023-02-02 14:36:28 - Feat.: - Title: Bytovky v Bratislave dostali tvrdú ranu od vlády. Kauza rozhádala Hegera s Vallom 05 - Modified: 2023-02-02 11:14:07 - Feat.: - Title: Bratislavské Staré Mesto by malo hospodáriť s vyše 33 miliónami eur, predkladá návrh
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. február 2023 02:26