Železničná spoločnosť Slovensko sa v poslednom období stretáva s vážnymi problémami. Pád trakčného vedenia, rozpojená súprava počas jazdy a horiace rušne. To všetko signalizuje vážne problémy v Železničnej spoločnosti. Ministerstvo si to vysvetľuje najmä zvýšeným náporom na železnice.
„Treba pripomenúť, že pred rokom a pol sa ráno vypravovalo 1 200 súprav denne. Teraz je ich 1 500,“ upozorňuje minister dopravy Árpád Érsek v rozhovore pre HN.
„Táto doprava musí byť zabezpečená a problém je v tom, že keď zvyšujeme počet vypravených súprav, musíme aj investovať do železničných tratí, dopravcov a lokomotív,“ dodáva.
Železnice majú na prevádzku dosť peňazí
Minister si nutnosť investície do železníc uvedomuje. „Keď u nás bude chodiť vlak z Bratislavy do Košíc 160-kilometrovou rýchlosťou, tak budeme skákať po plafón, ale na iných miestach sa už dnes chodí dvestovkou“.
Avšak nedostatočný rozpočet na udržanie trakčnej rýchlosti od...
Zostáva vám 85% na dočítanie.