StoryEditor

Érsek: Ak bude jazdiť vlak z Bratislavy do Košíc 160 km/h, tak budeme skákať po plafón

06.11.2018, 18:10
Autor:
vpvp
Železnice budú v budúcnosti na svoju obnovu potrebovať minimálne 2,2 miliardy eur.

Železničná spoločnosť Slovensko sa v poslednom období stretáva s vážnymi problémami. Pád trakčného vedenia, rozpojená súprava počas jazdy a horiace rušne. To všetko signalizuje vážne problémy v Železničnej spoločnosti. Ministerstvo si to vysvetľuje najmä zvýšeným náporom na železnice.

„Treba pripomenúť, že pred rokom a pol sa ráno vypravovalo 1 200 súprav denne. Teraz je ich 1 500,“ upozorňuje minister dopravy Árpád Érsek v rozhovore pre HN.

„Táto doprava musí byť zabezpečená a problém je v tom, že keď zvyšujeme počet vypravených súprav, musíme aj investovať do železničných tratí, dopravcov a lokomotív,“ dodáva.

Železnice majú na prevádzku dosť peňazí

Minister si nutnosť investície do železníc uvedomuje. „Keď u nás bude chodiť vlak z Bratislavy do Košíc 160-kilometrovou rýchlosťou, tak budeme skákať po plafón, ale na iných miestach sa už dnes chodí dvestovkou“.

​Avšak nedostatočný rozpočet na udržanie trakčnej rýchlosti od...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu 03 - Modified: 2024-03-28 14:31:51 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy 04 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne 05 - Modified: 2024-03-19 16:23:43 - Feat.: - Title: Železniční odborári ukončili sériu protestov zhromaždením v Bratislave
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 15:40