Arpád ÉrsekPeter Mayer
StoryEditor

Ďalšie komplikácie pri kľúčovej diaľnici. Úsek pri Žiline brzia pomalé práce na Tuneli Višňové

02.01.2019, 14:49
Autor:
TASRTASR
Nadväzujúci úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala mal byť podľa pôvodných plánov hotový na konci roka 2019.

V roku 2019 by sa mali na Slovensku dokončiť dva diaľničné úseky, ktoré sú momentálne vo výstavbe. Prvým je úsek diaľnice D1 z Budimíra po Bidovce.

Ide o približne 15-kilometrový úsek pri Košiciach, ktorý by mal byť hotový na konci roka 2019.

"Tu pokračujú stavebné práce podľa plánu a som veľmi rád, že tento úsek som nielen naštartoval, ale ho aj stihnem odovzdať motoristom do prevádzky," uviedol pre TASR minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Úsek komplikujú pomalé práce

Hotový bude podľa jeho slov v tomto roku aj úsek diaľnice D1 pri Žiline z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku. Ide o vyše 11-kilometrový úsek s tunelmi Ovčiarsko a Žilina. Jeho odovzdanie však podľa šéfa rezortu dopravy komplikujú pomalé práce na nadväzujúcom úseku s tunelom Višňové.

"Ak dodávateľ nadväzujúceho úseku nestihne včas dokončiť kľúčovú križovatku, bude problém so zjazdom z tohto úseku. Aj tento problém musíme zohľadniť pri riešení situácie na Višňovom," avizoval Érsek.

Nadväzujúci úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala mal byť podľa pôvodných plánov hotový na konci roka 2019. Podľa ministra je však už v súčasnosti jasné, že sa tento termín nestihne. "Tomuto úseku sa venujem pravidelne a ako som hovoril už pri prerazení tunela, s postupom prác nie som spokojný," konštatoval Érsek.

500 miliónov eur

Čo s projektom ďalej, bude podľa jeho slov jasné najneskôr vo februári. Na konci roka 2018 totiž na stavbe uplynul ďalší míľnik a podľa výsledku kontroly tohto míľnika bude môcť ministerstvo prijať ďalšie kroky. "V tejto chvíli je preto predčasné hovoriť o novom termíne dokončenia," dodal Érsek.

Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala má byť po dokončení dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou sa začalo v lete 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s daňou z pridanej hodnoty, diaľničný úsek buduje združenie firiem Salini Impregilo a Dúha.

Súčasťou stavby je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku.

01 - Modified: 2022-08-02 17:45:00 - Feat.: - Title: Štát chce stavať diaľnicu, ktorá podľa odborníkov nedáva ekonomický zmysel. Pozemky sú však vykúpené 02 - Modified: 2022-07-23 16:50:46 - Feat.: - Title: Roky čakania, potom strihanie pásky. Tri nové diaľnice však zívajú prázdnotou 03 - Modified: 2022-07-21 12:19:58 - Feat.: - Title: Ukrajinské obilie popohnalo výstavbu úseku D1 na Zemplín 04 - Modified: 2022-07-18 12:42:34 - Feat.: - Title: Spory sa vyriešili. Stavba ružomberského obchvatu pokračuje, tunel Čebrať by mali preraziť na jeseň 05 - Modified: 2022-07-09 22:00:31 - Feat.: - Title: Mešká a čelí aj sporu dvoch štátnych subjektov. Diaľnica na Liptove ide pred súd
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
14. august 2022 14:33