Stalo by sa tak, ak by došlo k zavedeniu novej spotrebnej dane. Podobne ako víno alebo cigarety by boli zdanené aj sladené limonády.
Zdanenie sladkých limonád nie je vo svete novinkou – poznajú ho napríklad britskí, mexickí či maďarskí spotrebitelia. Napríklad v Mexiku sa v jeho dôsledku znížila spotreba sladených nápojov o 12 percent za rok. Inštitút finančnej politiky z ministerstva financií vypracoval analýzu, podľa ktorej by „limonádová daň“ mala pozitívny efekt, ak by bola na úrovni 20 percent. „Nízka sadzba má informatívny charakter, zmeniť správanie spotrebiteľov dokáže skôr vyššia sadzba,“ píše sa v dokumente. Vládni analytici zároveň navrhujú, aby daň odvádzali priamo výrobcovia – tí by následne premietli zvýšenú cenu do spotrebiteľských cien. A ani to nepopierajú. Podľa Ľubice Novotnej, manažérky podnikových záležitostí v Nestlé, by určite museli prijať opatrenia. „Možností je viacero – od hľadania vnútorných rezerv cez úpravu receptúry po zvyšovanie cien,“...
Zostáva vám 85% na dočítanie.