StoryEditor

Národný dopravca je možný, no nerentabilný

28.01.2019, 23:00
Projekt vlastných aerolínií podľa odborníkov môže fungovať v zahraničí, ale nie u nás.

Andrej Danko ako predseda Slovenskej národnej strany má jeden veľký sen a bojuje zaň už takmer rok. Postavil sa všetkým odborníkom, analytikom a aj kritikom. Národný letecký dopravca je pre neho priorita.

Keď v decembri české aerolinky ČSA zrušili posledný let medzi Bratislavou a Košicami, prišla povestná voda na mlyn pre argumentovanie vytvorenia vnútroštátnej linky, aby mohli Slováci lietať aspoň z Bratislavy do Košíc. Národný dopravca má však jeden veľký zádrh. „Pri národnom dopravcovi sa musel štát podieľať aj na vykrývaní strát,“ hovorí letecký odborník Ľubomír Krupár.

infografika infografika HN



Existujú úspešní národní dopravcovia
Zatiaľ čo na Slovensku sa diskutuje, či by bol slovenský národný letecký prepravca rentabilný alebo nie, v Chorvátsku v tom majú jasno. Štátny dopravca Croatia Airlines uviedol, že jeho konsolidovaný čistý zisk v roku 201...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-22 14:14:58 - Feat.: - Title: Narazí Danko opäť do semafora? 02 - Modified: 2024-12-22 11:40:58 - Feat.: - Title: HN24: Pellegrini Danko 03 - Modified: 2024-12-19 16:30:00 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Kríza identity Hlasu. V čom spočíva problém štyroch statočných 04 - Modified: 2024-12-18 16:30:00 - Feat.: - Title: Danko namiesto šéfa parlamentu vyberá nového premiéra (komentár) 05 - Modified: 2024-12-18 15:50:22 - Feat.: - Title: Rebeli z Hlasu pritvrdzujú. Obišli Šutaja Eštoka a odkazujú: Nie sme len štyria
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 19:40