Ján LunterTASR/Branislav Račko
Na cesty nie sú peniaze, počúvajú vodiči každý rok. Problém treba hľadať aj vo financovaní krajov a samospráv.
O približne 18-tisíc kilometrov ciest na Slovensku sa starajú štyria hráči. Delia si ich dve štátne inštitúcie, kraje a samosprávy. Najmä poslední dvaja aktéri sa často sťažujú, že súčasný systém je finančne neudržateľný a doplácajú naň hlavne motoristi a cestujúci. Štát žiadajú o pomoc, zatiaľ čo ministerstvo dopravy sa zaoberá vlastným problémom – ako zlúčiť správcov diaľnic, rýchlostných komunikácii a ciest prvej triedy.
Nedotiahnuté rozdeľovanie
Decentralizované spravovanie ciest nie je žiadnou slovenskou špecialitou. Existuje aj v inýc...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-08-10 12:36:15 - Feat.: - Title: Pre únik chlóru v Iraku hospitalizovali vyše 600 pútnikov. Infraštruktúra v krajine je v zlom stave
02 - Modified: 2025-07-14 07:48:32 - Feat.: - Title: Ružomberok: Ulicu Zarevúca zjednosmernili, vzniklo 73 parkovacích miest
03 - Modified: 2025-07-09 10:15:00 - Feat.: - Title: Na západe Indie sa zrútil starý most, zomrelo najmenej deväť ľudí
04 - Modified: 2025-06-23 14:47:56 - Feat.: - Title: Guľa pre HN: Náš klub má iba najvyššie ambície, chceme titul. Aj silné slovenské tímy by mali s nami problémy
05 - Modified: 2025-06-12 09:18:35 - Feat.: - Title: Rezort dopravy nebude hľadať koncesionára pre bratislavské letisko