Ján LunterTASR/Branislav Račko
Na cesty nie sú peniaze, počúvajú vodiči každý rok. Problém treba hľadať aj vo financovaní krajov a samospráv.
O približne 18-tisíc kilometrov ciest na Slovensku sa starajú štyria hráči. Delia si ich dve štátne inštitúcie, kraje a samosprávy. Najmä poslední dvaja aktéri sa často sťažujú, že súčasný systém je finančne neudržateľný a doplácajú naň hlavne motoristi a cestujúci. Štát žiadajú o pomoc, zatiaľ čo ministerstvo dopravy sa zaoberá vlastným problémom – ako zlúčiť správcov diaľnic, rýchlostných komunikácii a ciest prvej triedy.
Nedotiahnuté rozdeľovanie
Decentralizované spravovanie ciest nie je žiadnou slovenskou špecialitou. Existuje aj v...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-03 10:48:31 - Feat.: - Title: Na infraštruktúru v lesných ekosystémoch je vyčlenených 7,5 milióna eur
02 - Modified: 2022-07-01 13:06:30 - Feat.: - Title: Na pozemku pri Štrbskom plese sa nič stavať nebude, ubezpečil rezort dopravy
03 - Modified: 2022-06-07 11:05:43 - Feat.: - Title: Doležal sa o mýtnom tendri naďalej nesmie vyjadriť. Jeden z uchádzačov podal námietku
04 - Modified: 2022-02-23 21:00:41 - Feat.: - Title: Štátne Cargo je po dvoch rokoch strát v rekordnom pluse. Je za tým aj jeden manéver
05 - Modified: 2022-02-23 11:00:01 - Feat.: - Title: Ján Lunter už nebude kandidovať na župana, vo voľbách podporuje svojho syna