Českí olympionici žalujú pivovar Budějovický Budvar o milióny korún pre reklamu. Český olympijský výbor odhaduje škodu, ktorú mu údajne spôsobil Budějovický Budvar využitím olympijských symbolov v reklame na svoje pivo, na desiatky miliónov korún. Chystá preto žalobu, ku ktorej sa hodlá pripojiť aj Medzinárodný olympijský výbor.
Právne kroky zrejme pripravuje aj svetový konkurent Budvaru -- firma Anheuser-Busch, ktorý je oficiálnym dodávateľom medzinárodného výboru. Zároveň českí olympionici podnikajú podobné opatrenia proti niekoľkým ďalším firmám, ktoré podľa nich zneužili olympijskú symboliku.
Budějovický Budvar uviedol, že sa proti snahe českého výboru medializovať spor týkajúci sa reklamnej kampane Hokejiáda ohradzuje. Predbežné opatrenie, ktoré mu uložil českobudějovický súd, nie je podľa pivovaru právoplatným rozhodnutím a nevyjadruje stanovisko súdu v otázke viny a neviny.
Budvar zároveň výbor vyzýva, aby sa naďalej zdržal akýchkoľvek ďalších krokov, ktoré by poškodzovali dobré meno spoločnosti, a počkal na konečný verdikt nezávislého súdu. "Náhradu škody vyčísľujeme, už teraz môžeme povedať, že sa bude pohybovať v rade desiatok miliónov korún. Žaloba bude podaná asi do polovice marca," povedal právny zástupca Českého olympijského výboru Jan Šťovíček.
StoryEditor