Ak by sa dnes zahraničný investor rozhodol stavať na Slovensku fabriku, mal by problém s jej umiestnením. Momentálne mu nemá kto poradiť o pozemkoch či priestoroch vhodných na investovanie. Hlavný navigátor zahraničných firiem, agentúra Sario, priznáva, že jej chýba obraz o voľných pozemkoch či pracovnej sile v rôznych regiónoch. Potvrdil to generálny riaditeľ agentúry Milan Juráška.
"Chýbajú nám aktuálne informácie, čo sa v jednotlivých mestách a obciach deje, čo môžeme potenciálnym investorom ponúknuť," vyhlásil.
Nové vedenie agentúry Sario nastúpilo pred niekoľkými týždňami. Juráška tvrdí, že nefunkčné komunikačné kanály s regiónmi našiel po svojich predchodcoch. "Stáva sa, že investorovi ponúkneme nejakú lokalitu, a keď prídeme na miesto, zistíme, že situácia je úplne iná, ako sme si pôvodne predstavovali," opisuje prácu bez podkladov Juráška.
Investičná agentúra prechádza pod novým vedením rýchlymi zmenami. Tento mesiac dôjde k zúženiu odborov a neskôr agentúra personálne a kapacitne posilní zastúpenie v regionálnych kanceláriách. Sario bude po novom každý štvrťrok predkladať súhrnnú správu o svojej činnosti.
Slovensko ku konca minulého roka rokovalo o 140 investičných projektoch. Potenciálni investori podnikajú vo výrobe áut, v strojárstve, elektrotechnike a v chémii. Najväčší záujem o Slovensko majú firmy zo Spojených štátov, z Nemecka, Británie a z Talianska.
StoryEditor
Investorom nemá kto predstaviť Slovensko
Ak by sa dnes zahraničný investor rozhodol stavať na Slovensku fabriku, mal by problém s jej umiestnením. Momentálne mu nemá kto poradiť o pozemkoch či priestoroch vhodných na investovanie. Hlavný navigátor zahraničných firiem, agentúra Sario, priznáva, že jej chýba obraz o voľných pozemkoch či pracovnej sile v rôznych regiónoch.