Pred dvoma rokmi prišiel zo dňa na deň koronavírus, prepadol sa dopyt a výroby ochromil rozpad logistických reťazcov. Napríklad veľkí hráči v automotive odvetví v panike začali rušiť dohodnuté kontrakty aj takých strategických materiálov, ako sú čipy. Ázijskí producenti, najmä tí z Taiwanu, ich varovali, že ak tak urobia, presmerujú svoje kapacity inam. Automobilky si však nedali povedať a fabriky s polovodičmi sa zachovali logicky, čiže trhovo. Dopyt po autách začal čoskoro opäť rásť a svet sa ocitol v ďalšej kríze.
V nej už však strácajú miliardy aj iné odvetvia, ako sú letectvo, IT segment, telekomunikácie či dokonca armády. Spotrebitelia zase majú problém dostať sa k autu, umývačke riadu či ku kvalitnej grafickej karte. Vyrovnanie dopytu s ponukou je stále v nedohľadne, a tak sa zákazníci okrem nekonečného čakania musia zmieriť aj s rastom cien.
Výrobcovia polovodičov tak budú naďalej zažívať zlaté časy, ktoré majú trvať minimálne do budúceho roka. Vidí to tak Intel, Samsung aj taiwanský gigant TSMC. „Koronavírus narušil dodávateľské reťazce, dopyt medziročne vyskočil o 20 percent a tento nárast pretrváva,“ povedal šéf Inte...
Zostáva vám 85% na dočítanie.