HN vyhlasujú tretí ročník ocenenia pre top rodinné firmy. Cena nesie meno po Petrovi Slavomírovi Kompišovi, ktorý začal v roku 1899 vydávať Hospodárske noviny. A vďaka jeho synovi aj tým, že na začiatku boli rodinnou firmou.
Kompiš sa snažil o to, aby noviny boli súčasťou života každého hospodára. Publikoval v nich odborné a vzdelávacie, ale aj moralistické články. Stále rubriky sa venovali poľnohospodárstvu, opatrovaniu dobytka, záhradníctvu, včelárstvu, ovocinárstvu, kvetinárstvu či zdravotníctvu.
Gucci, Heinz, Ikea či Baťa. Dnes ich vnímame ako svetoznáme značky. Málokto si však uvedomí, že na začiatku za nimi stál hlavne úzky rodinný kruh, ktorý vďaka úsiliu prerástol do silného medzinárodného hráča.
Na rozdiel od gigantov budujú terajšie rodinné firmy pre svojich pracovníkov vo firmách stabilné zázemie a ich hlavným rozdiel oproti veľkým spoločnostiam je v odlišnom spôsobe vedenia.
Presné štatistiky, koľko rodinných firiem pôsobí na Slovensku, nie sú k dispozícii. Odhady však hovoria, že ide rádovo o státisíce. Za rodinné by sa u nás dali označiť zhruba štyri pätiny všetkých firiem.
Zapojte sa do hlasovania: