automobilky, výrobaPavol Funtál
Cena nového subkompaktného elektromobilu vyrábaného v bratislavskom závode by nemala prekročiť hranicu 20-tisíc eur.
Pôvodné plány nemeckého koncernu Volkswagen vynechať Bratislavu z elektromobility sa napokon pravdepodobne zmenili. Nižšie mzdové náklady v porovnaní so západnou Európou totiž postavili slovenský závod do výhodnej pozície a plánovaný model veľkosti modelov Polo či T-Roc by sa mal vyrábať práve na Slovensku. Podľa informácií nemeckého denníka Handelsblatt by nemal byť drahší ako 20-tisíc eur, jeho výroba v Nemecku by tak bola stratová. Závod v Emdene a jeho deväťtisíc zamestnancov, kde sa mal pôvodne vyrábať, však bez práce neostane. Denník ďalej uvádza, že by sa mala na sever Nemecka presunúť výroba kompaktného SUV približne vo veľkosti Tiguanu, ktorý sa mal pôvodne montovať v závode...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-03 09:54:19 - Feat.: - Title: „Spaľováky“ môžu byť zachránené: Brusel chce prelomiť ich plánovaný zákaz predaja
02 - Modified: 2025-12-01 09:49:40 - Feat.: - Title: Rekordný september sa nezopakoval. Podiel čínskych áut v Európe klesol, no lacné značky na juhu rastú
03 - Modified: 2025-11-28 08:37:03 - Feat.: - Title: Realita automotive sektoru u nás: rekordné zisky nezakryjú problémy, prídu turbulentné časy
04 - Modified: 2025-11-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Príbeh luxusného Porsche na Slovensku: značka najskôr Bratislavu zatajovala, dnes sa výrobou na Slovensku pýši
05 - Modified: 2025-11-25 12:52:03 - Feat.: - Title: Historický zlom vo Volkswagene. Prvýkrát vyvinie autá úplne mimo Nemecka