StoryEditorMinisterstvu chýba jednotný plán pre železnice, tvrdí odborník
Bývalý šéf odboru železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve dopravy Jiří Kubáček v rozhovore pre HN vysvetľuje, prečo by rýchlosť vlakov nemala byť mantrou.
Začnem možno až naivne – kedy sa podľa vás dostanú cestujúci z Bratislavy do Košíc vlakom 160-kilometrovou rýchlosťou?
Ja si myslím, že v dohľadnom čase určite nie, pretože aj štúdia na modernizáciu trate Žilina – Košice konštatuje, že nie je ekonomické, aj vzhľadom na prúdy cestujúcich aj vzhľadom na veľmi ťažký reliéf krajiny. Aj Švajčiari vždy hovorili, že nie tak rýchlo, ako sa dá, ale tak rýchlo, ako je potrebné. Železnica je systém spojení, nie je to len o najrýchlejšom možnom čase cesty z Bratislavy do Košíc, to je aj o tom, aby celá sieť prívodných tratí b...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-05 09:42:13 - Feat.: - Title: Ako som unikol Hamasu. Spoveď Izraelčana, ktorý sa vlani 7. októbra druhýkrát narodil
02 - Modified: 2024-11-05 07:16:01 - Feat.: - Title: Za „zlý názor“ vám hrozí aj bitka
03 - Modified: 2024-11-04 12:14:18 - Feat.: - Title: Otočka pri bývaní? Stúpol nám síce počet nových úverov, no nie ich výška, varuje pre HN expert NBS (rozhovor)
04 - Modified: 2024-11-03 23:00:00 - Feat.: - Title: Šéf slovenského Tesca pre HN: Pozeráme sa po menších sídlach. Potenciál majú aj miesta s tritisíc obyvateľmi
05 - Modified: 2024-11-01 23:00:00 - Feat.: - Title: Šéfkuchárka Eva Polomská: Čo je podľa nej z hľadiska chutí hriech a čo by si nedala ani za nič na svete?