StoryEditor

Nevyužívané trate na Slovensku. Na 91 kilometroch chodia vlaky prázdne

10.07.2019, 00:00
Niektorým železničným tratiam dá Slovensko zbohom. Ich likvidácia predstavuje nové úspory.

Osobný vlak z Banskej Štiavnice do Hronskej Dúbravy chodí štyrikrát denne a cesta trvá pol hodiny.

Ak by si cestujúci zvolil namiesto vlaku autobus, musel by prestúpiť vo Zvolene alebo v Žiari nad Hronom a cesta by sa mu natiahla aj o hodinu. Práve trať zo Štiavnice do Hronskej Dúbravy je jednou z najmenej vyťažených na Slovensku. V preklade: vlaky tu chodia takmer prázdne.

Nevyužívané trate

Spolu s ďalšími štyrmi traťami patria do zoznamu tratí s minimálnou osobnou dopravou – a vládni analytici opakovane nabádajú ministerstvo dopravy, aby zanalyzovalo, či sa vôbec oplatí, aby na týchto úsekoch jazdili vlaky.

Ak by sa 91 kilom...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-21 18:45:10 - Feat.: - Title: Na mnohých miestach komplikuje dopravu poľadovica 02 - Modified: 2024-11-17 16:08:07 - Feat.: - Title: V noci bude uzavretá diaľnica D1 medzi Popradom a Mengusovcami aj tunel Bôrik 03 - Modified: 2024-11-16 16:34:00 - Feat.: - Title: New York spoplatní vjazd na Manhattan, má to zmierniť dopravnú záťaž. Donald Trump je proti 04 - Modified: 2024-11-14 13:57:30 - Feat.: - Title: Časť diaľnice D1 v Bratislave čoskoro úplne uzavrú: NDS už chystá prepojenie kľúčových úsekov (veľký prehľad) 05 - Modified: 2024-11-13 07:31:56 - Feat.: - Title: Cesta pri Párnici je po vážnej dopravnej nehode už čiastočne prejazdná
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 23:44