vlaky, vlaková dopravaHN/ Pavol Funtál
StoryEditorNevyužívané trate na Slovensku. Na 91 kilometroch chodia vlaky prázdne
Niektorým železničným tratiam dá Slovensko zbohom. Ich likvidácia predstavuje nové úspory.
Osobný vlak z Banskej Štiavnice do Hronskej Dúbravy chodí štyrikrát denne a cesta trvá pol hodiny.
Ak by si cestujúci zvolil namiesto vlaku autobus, musel by prestúpiť vo Zvolene alebo v Žiari nad Hronom a cesta by sa mu natiahla aj o hodinu. Práve trať zo Štiavnice do Hronskej Dúbravy je jednou z najmenej vyťažených na Slovensku. V preklade: vlaky tu chodia takmer prázdne.
Nevyužívané trate
Spolu s ďalšími štyrmi traťami patria do zoznamu tratí s minimálnou osobnou dopravou – a vládni analytici opakovane nabádajú ministerstvo dopravy, aby zanalyzovalo, či sa vôbec oplatí, aby na týchto úsekoch jazdili vlaky.
Ak by sa 91 kilom...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 10:50:18 - Feat.: - Title: Masívne opravy na tratiach prinášajú ovocie, hlásia železnice. Riaditeľ hovorí o historickom kroku vpred
02 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách
03 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video)
04 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
05 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny