10,25 milióna eur, V roku 2013 spoločnosť Cargo obmedzila prenájom a predaj elektrických rušňov i nafty konkurenčným, súkromným dopravcom. Podľa PMÚ tak spoločnosť zneužila svoje dominantné postavenie, za čo dostala pokutu 10,25 milióna eur. Elektrické rušne sú považované za efektívnejšie a Cargo sa o ne odmietal deliť. Ostatní dopravcovia tak boli nútení používať menej efektívne motorové rušne, do ktorých im však spoločnosť nechcela tankovať naftu na svojich čerpacích staniciach. Podľa úradu tak dochádzalo k likvidácii konkurencie, ktorá musela zvyšovať svoje náklady a byť menej efektívna. Cargo závery úradu od začiatku popieral a tvrdil, že sa pokúsi brániť všetkými možnými zákonnými prostriedkami.TASR
StoryEditor

Recesia v hutníctve dopadá na Slovensko. Pocítiť to môžu zamestnanci ZSSK Cargo

19.07.2019, 19:00
Autor:
TASRTASR
Vedenie spoločnosti rokuje o nových podmienkach s odbormi.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) pociťuje recesiu v hutníckom priemysle. Rokuje s odbormi o vzniknutej situácii, pričom navrhuje pre vybrané profesie štvordňový pracovný týždeň so 60-percentnou náhradou mzdy.

​Toto opatrenie by sa týkalo približne tretiny všetkých zamestnancov. V praxi to bude znamenať zníženie príjmu dotknutých zamestnancov o 6 percent. Informovala o tom v piatok riaditeľka kancelárie generálneho riaditeľa ZSSK Cargo Silvia Kuncová.

Podotkla, že recesia v hutníckom priemysle priamo ovplyvňuje aj železničnú nákladnú dopravu. ZSSK Cargo zaznamenáva nepriaznivý vývoj a v posledných mesiacoch dochádza k výraznému poklesu výkonov a výpadku tržieb. Ako dodala, prijímajú sa zásadné úsporné opatrenia, a to aj v oblasti osobných nákladov.

"Zavádzame opatrenia, ktorých cieľom je zabrániť strate v roku 2019 a zmierniť nepriaznivý dosah na spoločnosť tak, aby sme naďalej boli konkurencieschopní a udržali efektivitu a produktivitu práce," skonštatoval Martin Vozár, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Cargo.

Navrhované riešenie podľa neho prispeje k udržaniu zamestnanosti s minimálnym vplyvom na príjem zamestnancov. Hlavný kolektívny vyjednávač za odborové organizácie Peter Pikna deklaroval, že cieľom odborov je presadiť riešenia, ktoré budú mať čo najmenej bolestivý dosah na zamestnancov.

ZSSK Cargo poskytuje služby železničnej nákladnej prepravy. Okrem doplnkových služieb priamo súvisiacich s realizáciou nákladnej a kombinovanej dopravy spoločnosť ako svoj druhý hlavný produkt poskytuje služby súvisiace s prenájmom koľajových vozidiel, ich údržbou a opravami.

01 - Modified: 2024-12-17 09:59:03 - Feat.: - Title: Volkswagen a odbory rokujú o znižovaní nákladov, poslednýkrát pred Vianocami. V Nemecku hrozí prepúšťanie 02 - Modified: 2024-12-04 10:13:44 - Feat.: - Title: Vláda schválila majetkovoprávne vysporiadanie medzi Železnicami a železničnými spoločnosťami 03 - Modified: 2024-11-29 13:10:52 - Feat.: - Title: Volkswagen sa s odbormi v Nemecku nedohodol, očakáva sa opätovné spustenie štrajkov 04 - Modified: 2024-11-21 17:39:13 - Feat.: - Title: Vyjednávanie nikam nevedie. Nemecké odbory vo Volkswagene odporučia členom vstúpiť v decembri do štrajku 05 - Modified: 2024-10-20 07:59:34 - Feat.: - Title: Top výroky: Kamenický varoval pred bankrotom Slovenska. Silný impulz na mobilizáciu, reagujú odborári
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 06:55